Més enllà de la innovació docent: de la innovació al coneixement, del coneixement al suport, del suport a la renovació docent a la Universitat de Barcelona.

Main Article Content

Albert Cornet-Calveras
Teresa Pagès-Costas
Jordi Pardo-Carazo
La implantació dels nous graus com a desenvolupament de les directrius de l’EEES plantegen tot un seguit de reptes per a la comunitat docent en general, i per a la nostra universitat en particular. En aquest article es presenta el marc d’actuacions portades a terme des del principi del 2010 pels responsables de desenvolupar les estratègies de suport a la millora i la innovació docent, orientades a definir un nou model adaptat a les necessitats de l’actor principal de la innovació docent, el professorat.
L’article s’inicia amb la descripció del model actual de suport a la innovació a la Universitat de Barcelona, els seus objectius i les accions de suport orientades a fomentar la innovació docent. La reflexió sobre el model actual obre les portes a un procés d’intercanvi d’experiències i valoracions entre els responsables de desenvolupar el model i els principals destinataris, el col•lectiu docent de la UB.
Es presenta aquest procés de reflexió portat a terme mitjançant la realització d’un conjunt de tallers d’innovació docent, centrats en cinc dels àmbits d’innovació amb més repercussió en les darreres convocatòries de projectes d’innovació docent.
La conclusió i difusió de la feina feta en aquests tallers es presenta en una jornada oberta a la participació de tota la comunitat docent de la UB, realitzada el 4 de març passat amb el títol Sinergies entre la innovació docent i l’EEES. Les conclusions d’aquesta jornada serveixen com a resum d’aquest article i del procés que aquí es descriu.
Paraules clau
Innovació i millora docent, coneixement, ensenyament superior, EEES, portfoli, avaluació formativa, modalitats d’ensenyament, competències, aprenentatge, treball cooperatiu.

Article Details

Com citar
Cornet-Calveras, Albert et al. “Més enllà de la innovació docent: de la innovació al coneixement, del coneixement al suport, del suport a la renovació docent a la Universitat de Barcelona”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 3, no. 2, pp. 79-97, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/196167.