PREMI JÚLIA COROMINES 2019-2020 Psicoteràpia de grup amb infants amb TEA: proposta d’ampliació de l’esquema psicopedagògic de Júlia Coromines
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En aquest article proposem l’aplicació de la psicoteràpia psicoanalítica grupal per a nens amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). Plantegem una sistematització de l’esquema psicopedagògic de la Dra. Júlia Coromines que permet aquest treball grupal i assenta les bases per al desenvolupament d’un estudi amb evidència empírica. La psicoteràpia grupal s’ha vist com un abordatge adequat per promoure el desenvolupament d’aquests pacients, i ho mostrem amb unes vinyetes clíniques.
Article Details
(c) 2021
Núria Farrés
Psicòloga. Centre Educatiu i Terapèutic Carrilet i coordinadora del Centre de
Tractaments Carrilet. Barcelona.
Maria Cornadó
Psicòloga, MSc Economia. Centre de Recerca i Formació Carrilet. Barcelona.
Eulàlia Arias-Pujol
PhD, Psicòloga clínica, professora de psicologia de Blanquerna - Universitat Ramon Llull (URL). Centre de Formació i Recerca Carrilet. Barcelona.
Carolina Alejos
Psicomotricista, Dansa Moviment Psicoterapeuta. Centre de Tractaments i de Recerca i Formació Carrilet. Barcelona.
Llúcia Viloca
Psiquiatra. Fundadora Carrilet. Membre SEP-IPA. Barcelona.
Júlia Miralbell
PhD, neuropsicòloga. Centre de Recerca i Formació Carrilet. Professora del Departament de Psicologia Clínica i Psicobiologia de la Universitat de Barcelona (UB). Barcelona.
Marina Mestres
Psicòloga i fisioterapeuta. Coordinadora del Centre de Formació i Recerca de Carrilet. Lleida.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Llúcia Viloca, Aportacions punteres de la Dra. Júlia Corominas a la comprensió de l’autisme , Revista Catalana de Psicoanàlisi: Vol. 28 Núm. 1 (2011)
- Llúcia Viloca, Elena Fieschi Viscardi, COMPRENSIÓN Y ABORDAJE EDUCATIVO Y TERAPÉUTICO DEL TEA (trastorno del espectro autista) - Centre Educatiu i Terapèutic Carrilet , Revista Catalana de Psicoanàlisi: Vol. 30 Núm. 2 (2013)
- Eileen Wieland, Llúcia Viloca, Un possible diàleg entre historiadors i psicoanalistes , Revista Catalana de Psicoanàlisi: Vol. 31 Núm. 1 (2014)