PREMI JÚLIA COROMINES 2019-2020 Psicoteràpia de grup amb infants amb TEA: proposta d’ampliació de l’esquema psicopedagògic de Júlia Coromines
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
RESUMEN
En este artículo proponemos la aplicación de la psicoterapia psicoanalítica grupal para niños con Trastorno del Espectro Autista (TEA). Planteamos una sistematización del esquema psicopedagógico de la Dra. Júlia Coromines que permite este trabajo grupal y asienta las bases para el desarrollo de un estudio con evidencia empírica. La psicoterapia grupal se ha planteado como un abordaje adecuado para promover el desarrollo de estos pacientes, y lo mostramos con la aportación de unas viñetas clínicas.
Article Details
(c) 2021
Núria Farrés
Psicòloga. Centre Educatiu i Terapèutic Carrilet i coordinadora del Centre de
Tractaments Carrilet. Barcelona.
Maria Cornadó
Psicòloga, MSc Economia. Centre de Recerca i Formació Carrilet. Barcelona.
Eulàlia Arias-Pujol
PhD, Psicòloga clínica, professora de psicologia de Blanquerna - Universitat Ramon Llull (URL). Centre de Formació i Recerca Carrilet. Barcelona.
Carolina Alejos
Psicomotricista, Dansa Moviment Psicoterapeuta. Centre de Tractaments i de Recerca i Formació Carrilet. Barcelona.
Llúcia Viloca
Psiquiatra. Fundadora Carrilet. Membre SEP-IPA. Barcelona.
Júlia Miralbell
PhD, neuropsicòloga. Centre de Recerca i Formació Carrilet. Professora del Departament de Psicologia Clínica i Psicobiologia de la Universitat de Barcelona (UB). Barcelona.
Marina Mestres
Psicòloga i fisioterapeuta. Coordinadora del Centre de Formació i Recerca de Carrilet. Lleida.
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Llúcia Viloca, Aportacions punteres de la Dra. Júlia Corominas a la comprensió de l’autisme , Revista Catalana de Psicoanàlisi: Vol. 28 Núm. 1 (2011)
- Llúcia Viloca, Elena Fieschi Viscardi, COMPRENSIÓN Y ABORDAJE EDUCATIVO Y TERAPÉUTICO DEL TEA (trastorno del espectro autista) - Centre Educatiu i Terapèutic Carrilet , Revista Catalana de Psicoanàlisi: Vol. 30 Núm. 2 (2013)
- Eileen Wieland, Llúcia Viloca, Un possible diàleg entre historiadors i psicoanalistes , Revista Catalana de Psicoanàlisi: Vol. 31 Núm. 1 (2014)