El què, el com i el per què de la formació continuada de l’educador social
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Bona part de l’acció professional en l’àmbit de les ciències socials o de la salut es desenvolupa a partir de la relació establerta amb l’altre, l’usuari, el client, el col·laborador... en contextos en què se cerca una resposta quasi immediata, contextos en què, de vegades, resulta difícil poder elaborar una resposta degudament planificada. La formació contínua ha d’anar dotant l’educador de les eines teòriques i de les desenvolupades a partir del fet de compartir experiències, que li permetin millorar la tasca educativa, però també ha d’anar forjant en els professionals la capacitat per respondre als requeriments de l’usuari amb una certa immediatesa. Aquesta capacitat la podríem anomenar instint, intuïció. Però la intuïció no com a concepte vulgar que es basa solament en el sentit comú, sentit que, per altra banda, la majoria presumim de tenir, sinó la intuïció basada en dos pilars bàsics: l’experiència i el saber teòric.
Article Details
Enric Lletjós
Educador social i psicòleg. Coordinador del pràcticum d’Educació Social, Pedagogia i Psicopedagogia de la UNED (CA Cervera), amb una llarga trajectòria com a educador de CRAE.Pilar Morros
Educadora social i psicopedagoga. Màster en Intervenció en Psicopedagogia per la Universitat de Granada. Sotsdirectora de les Llars Infantils Torre Vicens de Lleida.Articles més llegits del mateix autor/a
- Pilar Morros, La formació acadèmica de l’animador sociocultural en la societat del coneixement , Quaderns d'Educació Social: Núm. 09 (2007): L'Animació Sociocultural en l'Educació Social. "Essència i presència d’una manera de fer"