El què, el com i el per què de la formació continuada de l’educador social

Main Article Content

Enric Lletjós
Pilar Morros

Bona part de l’acció professional en l’àmbit de les ciències socials o de la salut es desenvolupa a partir de la relació establerta amb l’altre, l’usuari, el client, el col·laborador... en contextos en què se cerca una resposta quasi immediata, contextos en què, de vegades, resulta difícil poder elaborar una resposta degudament planificada. La formació contínua ha d’anar dotant l’educador de les eines teòriques i de les desenvolupades a partir del fet de compartir experiències, que li permetin millorar la tasca educativa, però també ha d’anar forjant en els professionals la capacitat per respondre als requeriments de l’usuari amb una certa immediatesa. Aquesta capacitat la podríem anomenar instint, intuïció. Però la intuïció no com a concepte vulgar que es basa solament en el sentit comú, sentit que, per altra banda, la majoria presumim de tenir, sinó la intuïció basada en dos pilars bàsics: l’experiència i el saber teòric.

Palabras clave
educació social, formació

Article Details

Cómo citar
Lletjós, Enric; y Morros, Pilar. «El què, el com i el per què de la formació continuada de l’educador social». Quaderns d’Educació Social, n.º 13, pp. 53-66, https://raco.cat/index.php/QuadernsEducacioSocial/article/view/347470.
Biografía del autor/a

Enric Lletjós

Educador social i psicòleg. Coordinador del pràcticum d’Educació Social, Pedagogia i Psicopedagogia de la UNED (CA Cervera), amb una llarga trajectòria com a educador de CRAE.

Pilar Morros

Educadora social i psicopedagoga. Màster en Intervenció en Psicopedagogia per la Universitat de Granada. Sotsdirectora de les Llars Infantils Torre Vicens de Lleida.