El repte de mesurar el biaix ideològic en els mitjans escrits digitals

Main Article Content

Ana S. Cardenal
Carol Galais
Joaquim Moré
Camilo Cristancho
Silvia Majó-Vázquez

Aquest treball fa una proposta per mesurar el biaix ideològic
dels mitjans digitals que es basa en l’aprenentatge automatitzat
de continguts. Fem servir una estratègia sustentada en l’ús
de textos per identificar paraules carregades ideològicament,
que estudis de ciència política també utilitzen per mesurar
les posicions dels partits i els candidats. La nostra proposta
presenta dos trets diferencials respecte a estudis previs: fa
servir el concepte de frame com a unitat d’anàlisi per identificar
el biaix ideològic dels mitjans, i utilitza les piulades dels
polítics a Twitter com a text de referència per identificar grups
de paraules connectades ideològicament, i. e., els frames.

Paraules clau
Mitjans digitals, biaix ideològic, aprenentatge automatitzat, algoritmes, anàlisi de contingut

Article Details

Com citar
Cardenal, Ana S. et al. “El repte de mesurar el biaix ideològic en els mitjans escrits digitals”. Quaderns del CAC, vol.VOL 21, no. 44, pp. 37-46, doi:10.34810/qcac44id405271.