2010: Núm.: 5 - Octubre. Economia de la identitat: diferenciació i marca de país

Reflexionar i aportar una base argumental a un concepte relativament nou i encara poc definit teòricament, el de l'economia de la identitat.




Paraules clau: Identitat, Marca de país, Intangibles, Diferenciació, Catalunya

2010: Núm.: 5 - Octubre English. Economy of identity: differentiation and country brand

To reflect on and provide a discussion basis for a relatively new concept that has been scarcely defined by theory, that of economy of identity.

Identity, Brand country, Intangibles, Differentiation, Catalonia

2010: Núm.: 4 - Juny. La internacionalització dels serveis

Processos d'internacionalització d'empreses del sector serveis per millorar la competitivitat. Polítiques de foment de la internacionalització i IED.




Paraules clau: Internacionalització, Sector serveis, IED, GATS, Economia global, Directiva Bolkenstein, Casos d'èxit, Competitivitat

2010: Núm.: 4 - Juny English. Internationalisation of services.

Internationalisation processes of firms in the service sector to improve competitiveness. Policies to foster internationalisation and FDI

Internationalization, Service Sector, FDI, GATS, Global Economy, Bolkestein Directive, Success, Competitiveness

2009: Núm.: 3 - Desembre. Oportunitats de futur per a l'economia catalana

Transformacions i noves oportunitats en un món en crisi , derivades de sis metasectors de futur identificats a partir dels focus establerts pel PRI.
Keywords:
Crisi, Estratègia, Futur, Metasectors, Oportunitats, Transformacions,Transversalitat, Economia catalana

2009: Núm.: 3 - December. English. Future opportunities for the Catalan economy.

Transformations and new opportunities in a world in crisis, arising from six prospective metaindustries identified in the PRI.
Keywords:
Crisis, Strategy, Future, Meta industries, Opportunities, Transformations, Transversality, Catalan Economy

2009: Núm.: 2 - Juny. Canvi de cicle o canvi de model?

Anàlisi de la vigència de grans tendències en el context de crisi actual: sector energètic, commodities, medi ambient, països emergents i immigració.
Crisi,Tendències, Regulació, Sistema financer, Mercat de Treball, Mercat

2009: Núm.: 2 - Juny. English. Change of business cycle or change of model?

Analysis of the validity of main trends in the context of the current crisis: energy, commodities, environment, emerging markets and immigration

2008: Núm.: 1- Juny. La gestió del talent

La gestió del talent, factor clau de competitivitat en la societat del coneixement, l’àmbit de l’empresa, l’emprenedoria i l’educació.
Paraules clau:
Talent, Educació, Competències, Universitats,Competitivitat, Creativitat, Lideratge, Recursos Humans.

2008: Núm.: 1 - December. English. Talent management

"Good talent management means cultivating, securing and attracting it. Talent is a key factor of competitiveness in the knowledge economy, for companies, for entrepreneurship and for education. Human resources policy, risk and innovation for the company. Cities and Science parks. New learning environments to promote entrepreneurship in education. Network economy, diversity and international talent.
Compilation of experiences (from companies, universities, organizations): the CIRIT awards, the program ""Youth and Science"" from Caixa Catalunya, ICREA, the UAB, business schools in Barcelona, talent in textile-fashion companies, in other sectors, in the arts such as music or in Iceland."

2008: Núm.: 0 - Maig. Estratègies per a la innovació

La innovació -en producte, procés, organització i màrqueting- és fonamental per a l’empresa i l’emprenedor en el context de globalització actual.
Innovació, Emprenedoria, Coneixement, R+D+i , Tecnologia, Finançament, Fiscalitat, Globalització

2008: Núm. : 0 - May English. Strategies for innovation

Innovation- in product, process, organization and marketing- is essential for the company and the entrepreneurs in the context of globalization
Keywords:
Innovation, Entrepreneurship, Knowledge, R&D&I, Technology, Finance, Taxation, Globalization.