La multidimensionalitat de l'àlgebra escolar. Una proposta d'itinerari didàctic
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Abraham de la Fuente
Jordi Deulofeu i Piquet
Si aconseguim que els nostres alumnes no
ignorin el significat dels símbols que fan
servir, aconseguirem també que puguin
usar el llenguatge algebraic com una eina
apta per a comprendre i expressar
generalitzacions, captar connexions
estructurals, argumentar en matemàtiques
i, en definitiva, resoldre problemes. En
aquest article volem presentar un itinerari
d'aprenentatge de l'àlgebra que té per
objectiu aconseguir un equilibri entre les
diferents concepcions dels símbols que
l'alumnat vagi assumint a través de
situacions significatives variades que els
ajudin a comprendre la pertinència del
llenguatge algebraic, la seva estructura i el
significat dels conceptes fonamentals,
amb l'objectiu que siguin capaços de
mobilitzar el raonament algebraic per
resoldre problemes.
Les idees que expressem en aquest article
són fruit de les reflexions i les conclusions
que el primer autor va fer durant la seva
tesi doctoral, tutoritzada pel segon autor
de l'article. La tesi es titulava «Construcció
del llenguatge algebraic en un entorn de
resolució de problemes» i es va defensar el
novembre de 2016 a la Universitat
Autònoma de Barcelona.
ignorin el significat dels símbols que fan
servir, aconseguirem també que puguin
usar el llenguatge algebraic com una eina
apta per a comprendre i expressar
generalitzacions, captar connexions
estructurals, argumentar en matemàtiques
i, en definitiva, resoldre problemes. En
aquest article volem presentar un itinerari
d'aprenentatge de l'àlgebra que té per
objectiu aconseguir un equilibri entre les
diferents concepcions dels símbols que
l'alumnat vagi assumint a través de
situacions significatives variades que els
ajudin a comprendre la pertinència del
llenguatge algebraic, la seva estructura i el
significat dels conceptes fonamentals,
amb l'objectiu que siguin capaços de
mobilitzar el raonament algebraic per
resoldre problemes.
Les idees que expressem en aquest article
són fruit de les reflexions i les conclusions
que el primer autor va fer durant la seva
tesi doctoral, tutoritzada pel segon autor
de l'article. La tesi es titulava «Construcció
del llenguatge algebraic en un entorn de
resolució de problemes» i es va defensar el
novembre de 2016 a la Universitat
Autònoma de Barcelona.
Article Details
Com citar
Fuente, Abraham de la; and Deulofeu i Piquet, Jordi. “La multidimensionalitat de l’àlgebra escolar. Una proposta d’itinerari didàctic”. Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, no. 41, pp. 35-52, https://raco.cat/index.php/Noubiaix/article/view/350060.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Joana Villalonga, Jordi Deulofeu i Piquet, L'avaluació de la resolució de problemes , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 44: juny 2019
- Edelmira Badillo, Mequè Edo, Jordi Deulofeu i Piquet, L'Adquisició de competències matemàtiques d'alumnes de primària en contextos de jocs de taula i resolució de problemes , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 31: juny 2012
- Fermí Rojo Cort, Jordi Deulofeu i Piquet, Intuïcions dels alumnes de secundària sobre la probabilitat. Una recerca sobre la influència del treball empíric en el cas d'un esdeveniment compost , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 31: juny 2012
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 45: desembre 2019
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 39: desembre 2016
- Jordi Deulofeu i Piquet, Pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 41: desembre 2017
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per pensar un minut , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 30: setembre 2011
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per Pensar un minut , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 31: juny 2012
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per Pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 33: octubre 2013
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per Pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 35: desembre 2014