La multidimensionalitat de l'àlgebra escolar. Una proposta d'itinerari didàctic

Main Article Content

Abraham de la Fuente
Jordi Deulofeu i Piquet
Si aconseguim que els nostres alumnes no
ignorin el significat dels símbols que fan
servir, aconseguirem també que puguin
usar el llenguatge algebraic com una eina
apta per a comprendre i expressar
generalitzacions, captar connexions
estructurals, argumentar en matemàtiques
i, en definitiva, resoldre problemes. En
aquest article volem presentar un itinerari
d'aprenentatge de l'àlgebra que té per
objectiu aconseguir un equilibri entre les
diferents concepcions dels símbols que
l'alumnat vagi assumint a través de
situacions significatives variades que els
ajudin a comprendre la pertinència del
llenguatge algebraic, la seva estructura i el
significat dels conceptes fonamentals,
amb l'objectiu que siguin capaços de
mobilitzar el raonament algebraic per
resoldre problemes.
Les idees que expressem en aquest article
són fruit de les reflexions i les conclusions
que el primer autor va fer durant la seva
tesi doctoral, tutoritzada pel segon autor
de l'article. La tesi es titulava «Construcció
del llenguatge algebraic en un entorn de
resolució de problemes» i es va defensar el
novembre de 2016 a la Universitat
Autònoma de Barcelona.

Article Details

Com citar
Fuente, Abraham de la; and Deulofeu i Piquet, Jordi. “La multidimensionalitat de l’àlgebra escolar. Una proposta d’itinerari didàctic”. Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, no. 41, pp. 35-52, https://raco.cat/index.php/Noubiaix/article/view/350060.

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>