L'avaluació de la resolució de problemes
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Joana Villalonga
Jordi Deulofeu i Piquet
L'ensenyament competencial de les
matemàtiques i l'avaluació de les dimensions
en què s'estructura la competència
matemàtica en el currículumactual són dos
puntsmolt rellevants de l'ensenyament de les
matemàtiques en l'educació obligatòria. En
aquest article plantegem un conjunt de
reflexions sobre la resolució de problemes i
l'avaluació reguladora (i autoreguladora)
d'aquesta dimensió, que inclouen dos
instruments per a una possible realització
d'aquesta avaluació, la més rellevant, al nostre
parer, per tal que l'avaluació esdevingui
realment un instrument d'ajuda real al
desenvolupament del procés d'aprenentatge
dels alumnes. Aquestes reflexions sorgeixen
de les conclusions d'una tesi doctoral sobre
aquesta temàtica en la qual es va implementar
i millorar, amb alumnes d'entre onze i tretze
anys, una base d'orientació per a la resolució
de problemes
matemàtiques i l'avaluació de les dimensions
en què s'estructura la competència
matemàtica en el currículumactual són dos
puntsmolt rellevants de l'ensenyament de les
matemàtiques en l'educació obligatòria. En
aquest article plantegem un conjunt de
reflexions sobre la resolució de problemes i
l'avaluació reguladora (i autoreguladora)
d'aquesta dimensió, que inclouen dos
instruments per a una possible realització
d'aquesta avaluació, la més rellevant, al nostre
parer, per tal que l'avaluació esdevingui
realment un instrument d'ajuda real al
desenvolupament del procés d'aprenentatge
dels alumnes. Aquestes reflexions sorgeixen
de les conclusions d'una tesi doctoral sobre
aquesta temàtica en la qual es va implementar
i millorar, amb alumnes d'entre onze i tretze
anys, una base d'orientació per a la resolució
de problemes
Article Details
Com citar
Villalonga, Joana; and Deulofeu i Piquet, Jordi. “L’avaluació de la resolució de problemes”. Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, no. 44, pp. 44-53, https://raco.cat/index.php/Noubiaix/article/view/371494.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Edelmira Badillo, Mequè Edo, Jordi Deulofeu i Piquet, L'Adquisició de competències matemàtiques d'alumnes de primària en contextos de jocs de taula i resolució de problemes , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 31: juny 2012
- Abraham de la Fuente, Jordi Deulofeu i Piquet, La multidimensionalitat de l'àlgebra escolar. Una proposta d'itinerari didàctic , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 41: desembre 2017
- Fermí Rojo Cort, Jordi Deulofeu i Piquet, Intuïcions dels alumnes de secundària sobre la probabilitat. Una recerca sobre la influència del treball empíric en el cas d'un esdeveniment compost , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 31: juny 2012
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 45: desembre 2019
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 39: desembre 2016
- Jordi Deulofeu i Piquet, Pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 41: desembre 2017
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per pensar un minut , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 30: setembre 2011
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per Pensar un minut , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 31: juny 2012
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per Pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 33: octubre 2013
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per Pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 35: desembre 2014