Intuïcions dels alumnes de secundària sobre la probabilitat. Una recerca sobre la influència del treball empíric en el cas d'un esdeveniment compost
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Fermí Rojo Cort
Jordi Deulofeu i Piquet
En aquest article es presenta una investigació
relacionada amb dos conceptes probabilístics, l'espai
mostral i la probabilitat d'un esdeveniment compost,
realitzada amb alumnes de 2n d'ESO. En el camp de la
probabilitat és sabut que un ensenyament efectiu s'ha
de fomentar en el coneixement previ per part dels
professors de les intuïcions que presenten els
alumnes. En aquest sentit, un dels objectius d'aquest
treball és determinar i classificar les intuïcions dels
alumnes en relació amb els dos conceptes esmentats.
Aquesta tasca s'ha realitzat seguint els paràmetres
següents: el conjunt d'estratègies desenvolupades, la
comprensió de les situacions presentades i la
naturalesa de les argumentacions en relació amb els
diferents significats que pot prendre la probabilitat.
Per a l'obtenció de les dades s'ha utilitzat una de les
proves d'avaluació de les competències bàsiques
aplicades pel Departament d'Educació en els anys
2006-2007. Paral·lelament, s'ha analitzat la influència
del treball empíric en la formació i la modificació de
les intuïcions dels alumnes. En aquest sentit, els
resultats de la investigació assenyalen un camí a
seguir per ajudar els estudiants a crear intuïcions
correctes, i a la vegada mostren que certes intuïcions
que poden interferir en aquest camí sovint són
evitables amb l'ajut de l'experimentació.
relacionada amb dos conceptes probabilístics, l'espai
mostral i la probabilitat d'un esdeveniment compost,
realitzada amb alumnes de 2n d'ESO. En el camp de la
probabilitat és sabut que un ensenyament efectiu s'ha
de fomentar en el coneixement previ per part dels
professors de les intuïcions que presenten els
alumnes. En aquest sentit, un dels objectius d'aquest
treball és determinar i classificar les intuïcions dels
alumnes en relació amb els dos conceptes esmentats.
Aquesta tasca s'ha realitzat seguint els paràmetres
següents: el conjunt d'estratègies desenvolupades, la
comprensió de les situacions presentades i la
naturalesa de les argumentacions en relació amb els
diferents significats que pot prendre la probabilitat.
Per a l'obtenció de les dades s'ha utilitzat una de les
proves d'avaluació de les competències bàsiques
aplicades pel Departament d'Educació en els anys
2006-2007. Paral·lelament, s'ha analitzat la influència
del treball empíric en la formació i la modificació de
les intuïcions dels alumnes. En aquest sentit, els
resultats de la investigació assenyalen un camí a
seguir per ajudar els estudiants a crear intuïcions
correctes, i a la vegada mostren que certes intuïcions
que poden interferir en aquest camí sovint són
evitables amb l'ajut de l'experimentació.
Article Details
Com citar
Rojo Cort, Fermí; and Deulofeu i Piquet, Jordi. “Intuïcions dels alumnes de secundària sobre la probabilitat. Una recerca sobre la influència del treball empíric en el cas d’un esdeveniment compost”. Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, no. 31, pp. 62-74, https://raco.cat/index.php/Noubiaix/article/view/265256.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Joana Villalonga, Jordi Deulofeu i Piquet, L'avaluació de la resolució de problemes , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 44: juny 2019
- Edelmira Badillo, Mequè Edo, Jordi Deulofeu i Piquet, L'Adquisició de competències matemàtiques d'alumnes de primària en contextos de jocs de taula i resolució de problemes , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 31: juny 2012
- Abraham de la Fuente, Jordi Deulofeu i Piquet, La multidimensionalitat de l'àlgebra escolar. Una proposta d'itinerari didàctic , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 41: desembre 2017
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 45: desembre 2019
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 39: desembre 2016
- Jordi Deulofeu i Piquet, Pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 41: desembre 2017
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per pensar un minut , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 30: setembre 2011
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per Pensar un minut , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 31: juny 2012
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per Pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 33: octubre 2013
- Jordi Deulofeu i Piquet, Per Pensar d'un minut a una hora , Noubiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM: Núm. 35: desembre 2014