Del taller de Patinir al monestir de Pedralbes. Una Mare de Déu amb l’Infant en un paisatge

Main Article Content

Rafael Cornudella
Entre les pintures dels Països Baixos importades a Catalunya al llarg de la primera meitat del segle XVI que es conserven al monestir de Pedralbes, hi ha una petita taula amb la Verge i l’Infant dins d’un paisatge que aquí s’atribueix al taller de Patinir, sense descartar una intervenció autògrafa del mestre. El present article pretén situar la peça tant dins del context de la seva producció com en el context de la seva recepció, és a dir, una comunitat de monges clarisses. L’interès d’aquesta obra aparentment modesta rau sobretot en el fet que combina una sèrie d’ingredients típics de Patinir dins d’una composició que, tanmateix, resulta atípica dins de la seva producció coneguda, sobretot pel que fa a la relació entre la figura i el paisatge, però també per la seva aparent simplicitat iconogràfica. En l’última secció de l’article es discuteix la peça en relació amb el problema, sempre controvertit —i encara no ben resolt—, de l’autoria de les figures en les obres de Patinir.
Paraules clau
Joachim Patinir, pintura dels Països Baixos al s. XVI, pintura de paisatges, Mare de Déu de la Llet, Descans durant la fugida a Egipte, monestir de Santa Maria de Pedralbes

Article Details

Com citar
Cornudella, Rafael. “Del taller de Patinir al monestir de Pedralbes. Una Mare de Déu amb l’Infant en un paisatge”. Locus Amoenus, no. 16, pp. 19-57, https://raco.cat/index.php/Locus/article/view/350298.

Articles més llegits del mateix autor/a