Experiència holística en l’aprenentatge integrat d’anglès i contingut especialitzat en graus d’enginyeria

Main Article Content

Irina Argüelles Álvarez
Aquest treball presenta un curs d’Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua (AICLE), fonamentat en l’adopció d’un enfocament holístic per a l’ensenyament en la universitat. El nostre treball es centra en la interdependència de l’Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengües i l’ús de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) i aprofundeix en l’aprenentatge de la llengua anglesa en el context dels estudis d’Enginyeria de Telecomunicacions. L’estudi presenta una anàlisi dels components que integren aquest enfocament i els relaciona amb l’ús de tecnologies en un context que hem descrit com a holístic, ja que també té com a objectiu el desenvolupament de competències genèriques. En segon lloc, es descriu un curs basat en projectes i desenvolupat des d’aquesta perspectiva holística, que vol servir d’exemple per a les accions que es suggereixen al llarg de la investigació, orientades a afavorir l’autonomia en l’aprenentatge i l’enfocament AICLE. Aquest enfocament proporciona un marc adequat i les condicions necessàries en el nostre context, una escola universitària d’enginyeria espanyola, per al desenvolupament d’una experiència en l’aprenentatge al llarg de la vida ja que, a més de la llengua i el contingut d’especialitat, incorpora l’aprenentatge de les habilitats i competències que requereixen els nous plans d’estudis dissenyats després de la declaració de Bolonya en 1999.
Paraules clau
Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengües Estrangeres, Tecnologies de la Informació i la Comunicació, enfocament holístic, nivell universitari, habilitats i competències

Article Details

Com citar
Argüelles Álvarez, Irina. “Experiència holística en l’aprenentatge integrat d’anglès i contingut especialitzat en graus d’enginyeria”. Language Value, vol.VOL 5, pp. 48-75, https://raco.cat/index.php/LanguageValue/article/view/302107.
Biografia de l'autor/a

Irina Argüelles Álvarez, Departamento de Lingüística Aplicada a la Ciencia y a la Tecnología Escuela Universitaria de Ingeniería Técnica de Telecomunicación Universidad Politécnica de Madrid, Spain

Prof. Argüelles Álvarez has a Ph. D in English Philology and teaches English for Professional and Academic Communication at the Universidad Politécnica de Madrid, Escuela Universitaria de Ingeniería Técnica de Telecomunicación, since 2003. Her current research interests revolve around Content and Language Integrated Language Learning and she has directed an innovation project on this topic, funded by the UPM, for the last three academic years.