La investigació sociointeraccional de l'empresa aplicada a la formació comunicativa dels empleats

Main Article Content

Gabriela Prego Vázquez
L’objectiu d’aquest article és aportar pautes i recursos des de l’anàlisi del discurs que permetin als professionals de les empreses ampliar el repertori d’estratègies comunicatives, adquirir destreses per mobilitzar-les en la interacció i obtenir recursos per reflexionar sobre el procés comunicatiu. El sistema de formació proposat consisteix a ensenyar estratègies i recursos lingüístics basats en l’anàlisi sociodiscursiu del conflicte i de la resolució en pràctiques comunicatives reals de les empreses. Es tracta d’un mètode d’investigació-acció que comença en la recollida de dades i finalitza en l’elaboració de materials per a la formació dels empleats. Així, es mostra l’aplicació dels resultats de l’anàlisi a l’elaboració de diferents tipus de materials didàctics: repertori d’estratègies, informes i cartera comunicativa.

Article Details

Com citar
Prego Vázquez, Gabriela. “La investigació sociointeraccional de l’empresa aplicada a la formació comunicativa dels empleats”. LSC– Llengua, societat i comunicació, no. 6, pp. 33-40, https://raco.cat/index.php/LSC/article/view/138263.