El impacto de la Neuroeducación en el abordaje de las Necesidades Educativas Especiales: reforzando la inclusión con paradigmas actuales
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La Neuroeducació ha adquirit una rellevància especial els últims anys. En base a aquest concepte, que prové de la neurociència, s'ha intentat comprendre com aprenen els éssers humans i quins són els fonaments neurobiològics que sostenen aquest procés. Les aportacions d'aquesta àrea han estat substantives, considerant la seva ingerència a l'àmbit de l'Educació Especial, específicament a les Necessitats Educatives Especials. És així com en aquest treball es donarà a conèixer una perspectiva actualitzada sobre aquesta relació conceptual, començant pels orígens del concepte de Necessitats Educatives Especials, el rol de la Neurociència com a eix que direcciona el sorgiment de la Neuroeducació i el rol d'aquesta última com a directriu a la feina que els professionals de la neurorehabilitació realitzen diàriament amb les persones amb les quals treballen. Finalment, es donarà a conèixer una sèrie de neuromits que es troben, d'una manera o altra, vinculats amb el treball en Necessitats Educatives Especials i que contribueixen a considerar perspectives realistes i actualitzades amb vista a enfortir els processos d'ensenyament i aprenentatge en les persones que es troben en aquestes condicions. D'aquesta manera es busca a més generar un panorama reflexiu i crític davant d'aquesta rellevant temàtica que, a través del temps, ha generat cada cop més impacte en els processos educatius.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.
(c) Norton Contreras Paredes, 2024
Drets d'autor
Els autors que publiquen en aquesta revista accepten els següents termes:
a. Els autors conserven els drets d’autor i d’organisme a la revista el dret de la primera publicació
b. Els textos que es publicaran sota una Llicència d'Atribució No Comercial Creative Commons permeten altres activitats del treball, sempre que inclogui un reconeixement de l’autorització del treball, la seva actualització inicial en aquesta revista i els termes de la llicència, i no se'n faci un ús comercial.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Norton Contreras Paredes, El impacto de la Neuroeducación en el abordaje de las Necesidades Educativas Especiales , Journal of Neuroeducation: Vol. 5 Núm. 1 (2024): Monogràfic. Avenços i desafiaments en la comprensió lectora: evidència científica i neuroeducació per millorar l'alfabetització i la lectura - Vol. 5, Núm. 1 (2024)