El impacto de la Neuroeducación en el abordaje de las Necesidades Educativas Especiales: reforzando la inclusión con paradigmas actuales

Main Article Content

Norton Contreras Paredes

La Neuroeducació ha adquirit una rellevància especial els últims anys. En base a aquest concepte, que prové de la neurociència, s'ha intentat comprendre com aprenen els éssers humans i quins són els fonaments neurobiològics que sostenen aquest procés. Les aportacions d'aquesta àrea han estat substantives, considerant la seva ingerència a l'àmbit de l'Educació Especial, específicament a les Necessitats Educatives Especials. És així com en aquest treball es donarà a conèixer una perspectiva actualitzada sobre aquesta relació conceptual, començant pels orígens del concepte de Necessitats Educatives Especials, el rol de la Neurociència com a eix que direcciona el sorgiment de la Neuroeducació i el rol d'aquesta última com a directriu a la feina que els professionals de la neurorehabilitació realitzen diàriament amb les persones amb les quals treballen. Finalment, es donarà a conèixer una sèrie de neuromits que es troben, d'una manera o altra, vinculats amb el treball en Necessitats Educatives Especials i que contribueixen a considerar perspectives realistes i actualitzades amb vista a enfortir els processos d'ensenyament i aprenentatge en les persones que es troben en aquestes condicions. D'aquesta manera es busca a més generar un panorama reflexiu i crític davant d'aquesta rellevant temàtica que, a través del temps, ha generat cada cop més impacte en els processos educatius.

Paraules clau
Neuroeducació, Necessitats Educatives Especials, Neurociència, Neuromits en educació, Aprenentatge

Article Details

Com citar
Contreras Paredes, Norton. “El impacto de la Neuroeducación en el abordaje de las Necesidades Educativas Especiales: reforzando la inclusión con paradigmas actuales”. Journal of Neuroeducation, vol.VOL 5, no. 1, pp. 124-9, doi:10.1344/joned.v5i1.46269.