Programa de formació de formadors: cap a la professionalització dels assessors de formació permanent del professorat no universitari a les Illes Balears
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Margalida Barceló i Taberner
Miquel F. Oliver Trobat
Carme Pinya Medina
Es presenta una descripció i anàlisi de l’experiència
de formació permanent adreçada als formadors que
integren la xarxa dels centres de professorat (CEP) a
les Illes Balears. L’experiència cobra relleu ja que
constitueix una primera proposta d’itinerari formatiu
sòlid i professionalitzador dels assessors i assessores
de formació del professorat no universitari des de
1989.
Es tracta d’un programa formatiu complex basat en
la síntesi teòrico-pràctica i en la reflexió i la investigació
sobre les seves pròpies intervencions d’assessorament,
que ha capacitat els assessors i assessores en
el desenvolupament de la seva tasca des d’una perspectiva
global, reflexiva i de tutorització, en el marc
d’un procés de millora.
L'article analitza l'itinerari formatiu i els continguts
que s’han treballat al llarg de les accions formatives,
les quals s’han articulat al voltant d’aquests grans blocs: l’educació al segle XXI i la formació permanent
del professorat, l’organització i la gestió de la
formació, els professionals de la formació, els centres
docents i la innovació pedagògica, el desenvolupament
de competències interpersonals dels assessors i
la didàctica de la intervenció assessora.
Es descriuen i analitzen els escenaris d'aprenentatge
utilitzats i es realitza una avaluació de l'experiència a
partir dels resultats de les metodologies i instruments
utilitzats.
Les conclusions aporten informació sobre el disseny,
el desenvolupament de l’actuació formativa i sobre la
importància de l'experiència per a la professionalització
dels assessors de formació del professorat.
de formació permanent adreçada als formadors que
integren la xarxa dels centres de professorat (CEP) a
les Illes Balears. L’experiència cobra relleu ja que
constitueix una primera proposta d’itinerari formatiu
sòlid i professionalitzador dels assessors i assessores
de formació del professorat no universitari des de
1989.
Es tracta d’un programa formatiu complex basat en
la síntesi teòrico-pràctica i en la reflexió i la investigació
sobre les seves pròpies intervencions d’assessorament,
que ha capacitat els assessors i assessores en
el desenvolupament de la seva tasca des d’una perspectiva
global, reflexiva i de tutorització, en el marc
d’un procés de millora.
L'article analitza l'itinerari formatiu i els continguts
que s’han treballat al llarg de les accions formatives,
les quals s’han articulat al voltant d’aquests grans blocs: l’educació al segle XXI i la formació permanent
del professorat, l’organització i la gestió de la
formació, els professionals de la formació, els centres
docents i la innovació pedagògica, el desenvolupament
de competències interpersonals dels assessors i
la didàctica de la intervenció assessora.
Es descriuen i analitzen els escenaris d'aprenentatge
utilitzats i es realitza una avaluació de l'experiència a
partir dels resultats de les metodologies i instruments
utilitzats.
Les conclusions aporten informació sobre el disseny,
el desenvolupament de l’actuació formativa i sobre la
importància de l'experiència per a la professionalització
dels assessors de formació del professorat.
Paraules clau
Formació permanent del professorat, formació de formadors, assessor/assessora, intervenció assessora, professionalització, reflexió
Article Details
Com citar
Barceló i Taberner, Margalida et al. “Programa de formació de formadors: cap a la professionalització dels assessors de formació permanent del professorat no universitari a les Illes Balears”. InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears, vol.VOL 2, pp. 155-76, https://raco.cat/index.php/InnovIB/article/view/267149.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Margalida Barceló i Taberner, Enric Serra i Casals, Anàlisi d’una experiència d’aprenentatge col·laboratiu en un entorn virtual en l’àmbit de l’ensenyament superior , InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears: Vol. 1 (2010)
- Margalida Barceló i Taberner, Enric Serra i Casals, Aproximació a la llengua romanesa i al seu context sociocultural , InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears: Vol. 1 (2010)
- Maria Rosa Rosselló Ramon, Carme Pinya Medina, La formació inicial del professorat universitari: la proposta de la UIB a debat , InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears: Vol. 2 (2011)
- Margalida Barceló i Taberner, Modalitats formatives: concepte, característiques i contextualització a les Illes Balears , InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears: Vol. 2 (2011)
- Margalida Barceló i Taberner, Organització de la formació del professorat a les Illes Balears: descripció, cronologia i marc legislatiu , InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears: Vol. 2 (2011)