Modalitats formatives: concepte, característiques i contextualització a les Illes Balears
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Margalida Barceló i Taberner
En aquest article tractam de donar a conèixer quines
són les modalitats que donen resposta a diferents tipologies
d’actuacions formatives, prenent com a marc
les modalitats reconegudes actualment per la normativa
pertinent de la Conselleria d’Educació i Cultura
de les Illes Balears. Diferenciam modalitats a partir
dels objectius de formació marcats i de les estratègies
metodològiques per assolir-los.
Exposarem les característiques de les modalitats més
conegudes i experimentades, així com la necessitat
d’innovar respecte de l’organització de la formació
cap a modalitats mixtes, flexibles i contextualitzades
als centres educatius.
Tractarem, doncs, de destriar les diferents modalitats
de formació i les seves característiques, situar les modalitats
formatives dins de plantejaments integrals de
la formació, conèixer les modalitats de formació del
professorat de les Illes Balears i les d’altres comunitats
autònomes de l’estat espanyol, copsar i valorar les estratègies
metodològiques que es deriven de les diferents
modalitats de formació i, finalment, reflexionar
sobre les possibilitats de contextualització de les diferents
modalitats en itineraris formatius personals i de
centre.
són les modalitats que donen resposta a diferents tipologies
d’actuacions formatives, prenent com a marc
les modalitats reconegudes actualment per la normativa
pertinent de la Conselleria d’Educació i Cultura
de les Illes Balears. Diferenciam modalitats a partir
dels objectius de formació marcats i de les estratègies
metodològiques per assolir-los.
Exposarem les característiques de les modalitats més
conegudes i experimentades, així com la necessitat
d’innovar respecte de l’organització de la formació
cap a modalitats mixtes, flexibles i contextualitzades
als centres educatius.
Tractarem, doncs, de destriar les diferents modalitats
de formació i les seves característiques, situar les modalitats
formatives dins de plantejaments integrals de
la formació, conèixer les modalitats de formació del
professorat de les Illes Balears i les d’altres comunitats
autònomes de l’estat espanyol, copsar i valorar les estratègies
metodològiques que es deriven de les diferents
modalitats de formació i, finalment, reflexionar
sobre les possibilitats de contextualització de les diferents
modalitats en itineraris formatius personals i de
centre.
Paraules clau
Modalitats formatives, legislació educativa, formació del professorat, innovació pedagògica.
Article Details
Com citar
Barceló i Taberner, Margalida. “Modalitats formatives: concepte, característiques i contextualització a les Illes Balears”. InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears, vol.VOL 2, pp. 68-85, https://raco.cat/index.php/InnovIB/article/view/267140.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Margalida Barceló i Taberner, Miquel F. Oliver Trobat, Carme Pinya Medina, Programa de formació de formadors: cap a la professionalització dels assessors de formació permanent del professorat no universitari a les Illes Balears , InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears: Vol. 2 (2011)
- Margalida Barceló i Taberner, Enric Serra i Casals, Anàlisi d’una experiència d’aprenentatge col·laboratiu en un entorn virtual en l’àmbit de l’ensenyament superior , InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears: Vol. 1 (2010)
- Margalida Barceló i Taberner, Enric Serra i Casals, Aproximació a la llengua romanesa i al seu context sociocultural , InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears: Vol. 1 (2010)
- Margalida Barceló i Taberner, Organització de la formació del professorat a les Illes Balears: descripció, cronologia i marc legislatiu , InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears: Vol. 2 (2011)