Cap a la conquesta política de la blogosfera? Blogging electoral a la campanya dels comicis municipals de 2007

Main Article Content

J. Ignacio Criado
Guadalupe Martínez
Aquest treball analitza la transcendència comunicativa del blogging sobre el terreny polític i s’interroga sobre l’impacte potencial d’aquesta pràctica en la comunicació política de campanya. La seva contribució al coneixement acumulat sobre aquest fenomen és bifront. Primer, ofereix un esquema teoricoanalític operatiu per a la identificació i sistematització de les principals dimensions, variables i indicadors del blog electoral, concebut com un recurs estratègic de campanya. En segon lloc, presenta una aplicació empírica d’aquesta guia d’estudi, focalitzada en la casuística espanyola. Amb això, descobreix la utilització política que els alcaldes de les grans ciutats van donar al blog per informar, implicar i mobilitzar la blogosfera durant la campanya de promoció de les seves candidatures a la reelecció en els comicis municipals del 27 de maig de 2007. L’interès dels resultats de l’anàlisi d’aquest estudi de cas resulta igualment doble. D’una banda, constitueixen una primera aproximació al coneixement del comportament i estil comunicatiu d’aquests actors polítics en la seva campanya en línia via blog. D’altra banda, permeten l’elaboració de conclusions generals sobre l’abast d’aquesta nova dinàmica i la seva empremta en l’estil i l’eficàcia comunicativa del lideratge polític local a Espanya.
Paraules clau
comunicació política, campanya electoral, eleccions municipals, blogs, Web 2.0

Article Details

Com citar
Criado, J. Ignacio; and Martínez, Guadalupe. “Cap a la conquesta política de la blogosfera? Blogging electoral a la campanya dels comicis municipals de 2007”. IDP. Revista d’Internet, Dret i Política, no. 8, https://raco.cat/index.php/IDP/article/view/220766.