A future without links. The mutation of hypertext on the new screens

Main Article Content

Félix Arias Robles
José Alberto García Avilés
The decline of the computer screen as a support for information consumption raises questions about the future of links. On mobile devices and other digital displays, the classic hyperlink seems to makeless and less sense, but the interactivity of the user is maintained or even increased. The opinions of eight online media outlets and the analysis of their evolution allow us to glimpse a future that is still undefined but undoubtedly relevant to hypertext.

Article Details

How to Cite
Arias Robles, Félix; and García Avilés, José Alberto. “A future without links. The mutation of hypertext on the new screens”. Hipertext.net, no. 15, pp. 28-35, https://raco.cat/index.php/Hipertext/article/view/321588.
Author Biographies

Félix Arias Robles, Universidad Miguel Hernández, Elche

Profesor ayudante doctor del Grado en Periodismo y subdirector del Máster en Innovación en Periodismo de la Universidad Miguel Hernández de Elche (UMH). Es doctor en Nuevos Modelos Periodísticos por la UMH y máster en Investigación en Periodismo por la Universidad Complutense de Madrid (UCM). Ha sido profesor visitante de Facultad de Periodismo de la Universidad de Sheffield (UK), donde terminó su tesis sobre la redacción y la recepción del hipertexto periodístico.

José Alberto García Avilés, Universidad Miguel Hernández, Elche

Profesor Titular de Periodismo en la Universidad Miguel Hernández de Elche (UMH). Bachelor en Artes Liberales por la Universidad de Irlanda y Doctor en Comunicación por la Universidad de Navarra. Fue Visiting Scholar en la Escuela de Periodismo de Columbia University. Imparte docencia en el módulo de audiencias del Master de Innovación en Periodismo de la UMH.