Activitats didàctiques per al to com a qualitat del so, en cursos de física del nivell bàsic, intervingudes per la tecnologia digital
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Carlos Armando Cuevas Vallejo
CENTRO DE INVESTIGACIÓN Y DE ESTUDIOS AVANZADOS DEL INSTITUTO POLITÉCNICO NACIONAL
Freddy Yesid Villamizar Araque
CENTRO DE INVESTIGACIÓN Y DE ESTUDIOS AVANZADOS DEL INSTITUTO POLITÉCNICO NACIONAL
Alfredo Martínez Uribe
CENTRO DE INVESTIGACIÓN Y DE ESTUDIOS AVANZADOS DEL INSTITUTO POLITÉCNICO NACIONAL
El propòsit d'aquest article és promoure la comprensió del to com a qualitat del so i dels conceptes matemàtics associats a la seva modelització, mitjançant el disseny i l'aplicació d'activitats didàctiques. El concepte de so i les seves qualitats formen part del programa d'estudis de segon grau de l'educació bàsica de física a Mèxic i del quart grau de secundària a Colòmbia (edats entre 13 i 15 anys). Per al disseny de les activitats es va requerir l'ocupació d'aplicacions informàtiques (apps) disposades en dispositius mòbils com a laboratori portable, un marc didàctic i el desenvolupament d'una proposta de modelització. L'experiència es va implementar en dos països i es va desenvolupar en quatre fases. Es mostraran evidències del canvi conceptual en els estudiants.
Paraules clau
didàctica, modelització, so, idees prèvies, dispositius digitals mòbils
Article Details
Com citar
Cuevas Vallejo, Carlos Armando et al. “Activitats didàctiques per al to com a qualitat del so, en cursos de física del nivell bàsic, intervingudes per la tecnologia digital”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 3, pp. 129-50, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/329211.
Biografies de l'autor/a