L'empobriment matemàtic de les propostes d'ensenyament de Física en els textos oficials de secundària
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Joaquim Barbé
Universidad de Santiago de Chile
Lorena Espinoza Salfate
Universidad de Santiago de Chile
Uwe Gellert
Freie Universtat Berlin
En aquest treball presentem els resultats de caracteritzar les propostes d'ensenyament dels textos oficials de Física a Xile de 7è. bàsic a 2n. mitjà, amb el propòsit d'identificar factors de naturalesa curricular que dificulten el pas dels estudiants d'educació bàsica a educació mitjana, i que obstaculitzen l'assoliment dels aprenentatges esperats declarats als programes d'estudi. Per a això usem com a marc teòric la teoria antropològica del didàctic (Chevallard, 1999), en particular la noció de praxeología. Fruit d'aquesta anàlisi vam poder establir un fenomen didàctic que denominem «la desmatematització de les propostes d'ensenyament de la Física en l'ensenyament secundari». Creiem que aquest no és un fet aïllat de Xile i que pot ser un fenomen didàctic de caràcter més general, tal com ho enuncia Chevallard (2013).
Paraules clau
ensenyament de la Física, textos escolars, ensenyament mitjà, fenomen didàctic
Article Details
Com citar
Barbé, Joaquim et al. “L’empobriment matemàtic de les propostes d’ensenyament de Física en els textos oficials de secundària”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 1, pp. 71-88, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/319569.
Biografies de l'autor/a
Joaquim Barbé, Universidad de Santiago de Chile
Departamento de Física
Asociado