Formes d'aproximar l'àrea sota una corba: un estudi amb estudiants de batxillerat

Main Article Content

Carmen Aranda
María Luz Callejo
En aquest treball caracteritzem com estudiants de batxillerat construeixen la idea d'aproximació a l'àrea de la superfície sota una corba en un experiment d'ensenyament utilitzant applets. Les tasques van ser dissenyades atenent a una trajectòria hipotètica d'aprenentatge del concepte d'integral definida, considerant les fases de construcció d'un concepte recolzades en l'abstracció reflexiva. L'anàlisi de les interaccions entre els estudiants i les seves respostes va permetre identificar tres característiques en el procés de construcció de la idea d'aproximació a l'àrea sota una corba: sense considerar la idea d'aproximació a l'àrea com a límit d'una successió; comprensió de l'aproximació a l'àrea mitjançant la concepció dinàmica i mètrica del límit de les sumes superiors i inferiors, però no de la connexió entre ambdues concepcions; i construcció de la idea de cota de l'error de l'aproximació en relació amb el nombre de subintervals de la partició, generada en coordinar les concepcions dinàmica i mètrica del límit.
Paraules clau
aproximació a l'àrea, integral definida, trajectòria hipotètica d'aprenentatge, experiment d'ensenyament

Article Details

Com citar
Aranda, Carmen; and Callejo, María Luz. “Formes d’aproximar l’àrea sota una corba: un estudi amb estudiants de batxillerat”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 1, pp. 157-74, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/319573.
Biografies de l'autor/a

Carmen Aranda, IES nº 3 la Vila Joiosa (Alicante)

Doctora en Didáctica de la Matemática

Profesora de Educación Secundaria

María Luz Callejo, Universidad de Alicante

Departamento de Innovación y Formación Didáctica

Profesora Titular de Universidad

Área: Didáctica de la Matemática