Ignorància conscient en l'aprenentatge de les ciències II: factors que influeixen en el que els alumnes saben que no saben

Main Article Content

Piedade Vaz-Rebelo
Julia Morgado
Paula Fernandes
José Otero
La recerca en la didàctica de les ciències ha examinat detalladament processos d'adquisició de coneixement i comprensió del contingut científic. No obstant això, s'ha prestat menys atenció als papers positius de la incomprensió o el desconeixement conscient. Aquest article és el segon de dos treballs de revisió i síntesi en els quals s'analitza el desconeixement i la incomprensió conscients de continguts científics. El primer se centra en els components i estructura de la incomprensió i en aquest segon s'examinen les variables que afecten al desconeixement i a la incomprensió conscients. En particular es revisen i sintetitzen estudis sobre l'efecte que tenen el coneixement, les tasques i els criteris de coherència en la consciència de la incomprensió, o el desconeixement de la ciència, que es manifesta generalment a través de preguntes. Finalment se sintetitzen algunes de les implicacions que tenen els estudis revisats per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències.
Paraules clau
metacognició, ignorància, incomprensió, desconeixement, preguntes

Article Details

Com citar
Vaz-Rebelo, Piedade et al. “Ignorància conscient en l’aprenentatge de les ciències II: factors que influeixen en el que els alumnes saben que no saben”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 1, pp. 91-105, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/306638.
Biografia de l'autor/a

José Otero, Universidad de Alcalá

Profesor Emérito

Departamento de Fisica y Matemáticas