El procés de prova a l'espai de treball geomètric: professors en formació inicial

Main Article Content

Elizabeth Montoya-Delgadillo
L'ensenyament-aprenentatge de la demostració sol aparèixer com a objectiu explícit del currículum del liceu; però, no passa el mateix en el currículum universitari de formació (inicial) de professors, és a dir, l'ensenyament-aprenentatge de la demostració no és considerada objecte matemàtic subjecte a transposició. Utilitzem la Teoria dels Paradigmes i Espai de Treball Geomètric per analitzar, en professors debutants xilens, els obstacles que es generen a causa de que els rols i l'estatus de la demostració a la institució liceu difereixen dels corresponents a la universitat com a institució formadora de professors, per evidenciar concepcions geomètriques i la manca de transposicions front al procés de prova en Geometria. Això últim manifesta una ruptura epistemològica, didàctica i cognitiva que sol trobar-se en l'ensenyament de la Geometria.
Paraules clau
paradigma, espai de treball geomètric, procés de prova, didàctica de la Geometria

Article Details

Com citar
Montoya-Delgadillo, Elizabeth. “El procés de prova a l’espai de treball geomètric: professors en formació inicial”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 227-4, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287563.
Biografia de l'autor/a

Elizabeth Montoya-Delgadillo, Universidad PUCV, Chile

Investigadora y academica de Instituto de Matematica, Pontificia Universidad Catolica de Valparaiso, Chile.