Competència científica d'estudiants que ingressen i egressen de la Universitat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Claudia Beatriz Falicoff
Universidad Nacional del Litoral
José Manuel Domínguez Castiñeiras
Universidade de Santiago de Compostela
Héctor Santiago Odetti
Universidad Nacional del Litoral
En el present estudi es presenten resultats que posen de manifest amb quina competència científica ingressen els estudiants a la Facultat de Bioquímica i Ciències Biològiques (primer curs de les carreres de Bioquímica i de Biotecnologia de la Universitat Nacional del Litoral de Santa Fe, Argentina) i amb quin egressen d'ella (cinquè curs de les mateixes carreres). Per obtenir la informació, es van elaborar dos qüestionaris ad hoc: un amb preguntes que abasten les tres subcompetències científiques i un altre per explorar la influència de certes característiques del context sobre el rendiment en aquestes. Els resultats indiquen que els ingresantes parteixen d'un nivell baix en el rendiment de totes les subcompetències científiques avaluades. Després de la instrucció, en els últims anys, el desenvolupament és favorable i de manera més apreciable en Bioquímica que en Biotecnologia.
Paraules clau
competència científica, ensenyament universitari, Química
Article Details
Com citar
Falicoff, Claudia Beatriz et al. “Competència científica d’estudiants que ingressen i egressen de la Universitat”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 133-54, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287551.
Biografies de l'autor/a
Claudia Beatriz Falicoff, Universidad Nacional del Litoral
Departamento de Química General e Inorgánica. Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológicas.José Manuel Domínguez Castiñeiras, Universidade de Santiago de Compostela
Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais. Facultade de Ciencias da Educación.Héctor Santiago Odetti, Universidad Nacional del Litoral
Departamento de Química General e Inorgánica. Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológicas.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Germán Hugo Sánchez, Héctor Santiago Odetti, María Gabriela Lorenzo, La práctica docente en el laboratorio universitario y el conocimiento didáctico del contenido de química inorgánica , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- Javier Corbelle Cao, José Manuel Domínguez Castiñeiras, Estat de la qüestió sobre l'aprenentatge i l'ensenyament de la radioactivitat a l'educació secundària , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 3
- Eugenio García-Rodeja Fernández, José Manuel Domínguez Castiñeiras, F. M. Lorenzo Barral, Las actividades abiertas en el aula : un método de investigación didáctica , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1989: Extra. Part 2: III Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias
- Silvia García de Cajén, José Manuel Domínguez Castiñeiras, Eugenio García-Rodeja Fernández, Razonamiento y argumentación en ciencias. Diferentes puntos de vista en el currículo oficial , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2002: Vol.: 20 Núm.: 2
- José Manuel Domínguez Castiñeiras, Antonio de Pro Bueno, Eugenio García-Rodeja Fernández, Las partículas de la materia y su utilización en el campo conceptual de calor y temperatura: un estudio transversal , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1998: Vol.: 16 Núm.: 3
- José Mª Oliva Martínez, J. Matos, E. Bueno, M. Bonat, José Manuel Domínguez Castiñeiras, A. Vázquez, José Antonio Acevedo Díaz, Las exposiciones científicas escolares y su contribución en el ámbito afectivo de los alumnos participantes , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2004: Vol.: 22 Núm.: 3
- Claudia Beatriz Falicoff, Evolució de les competències científiques en les carreres de Bioquímica i Biotecnologia de la Universitat Nacional del Litoral, Argentina. Un estudi longitudinal , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 1
- Javier Corbelle Cao, José Manuel Domínguez Castiñeiras, Idees dels alumnes sobre radioactivitat en finalitzar l'ensenyament secundari obligatori i la seva relació amb els llibres de text i la premsa. Un estudi de cas , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Vol. 34 Núm. 3 (2016)
- Claudia Beatriz Falicoff, René Osvaldo Güemes, Héctor Santiago Odetti, Diego Carlos Manni, José Manuel Domínguez Castiñeiras, Ingresantes en la universidad : rendimiento en química y competencia científica , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2017)
- J. M. Galdón, José Manuel Domínguez Castiñeiras, F. Merino, C. Ramírez, R. Gómez Carrillo, Creación y aplicación sistemática de transparencias en matemática : motivación, refuerzo y recuperación , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 1989: Vol. 2. Part 3. Extra : III Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias