Anàlisi dels arguments elaborats per estudiants de cursos introductoris de Física universitària davant situacions problemàtiques
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Mikel Ceberio Garate
Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
José Manuel Almudí García
Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
José Luis Zubimendi Herranz
Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
En aquest article analitzem la qualitat dels arguments utilitzats pels estudiants universitaris que segueixen un ensenyament tradicional en primer curs d'Enginyeria quan, davant d'una situació problemàtica de física, han d'optar per l'estratègia o via de resolució més adient. valorem l'apropiat de les seves conclusions, la pertinència de les lleis i principis que han considerat per arribar a una conclusió (pertinència conceptual), la qualitat de les proves manejades i si els seus conclusions es troben validades per la coherència dels raonaments (suficiència del raonament). Les deficiències més destacables han sorgit lligades a l'absència de proves que sustentin la conclusió i al fet que, quan es consideren aquestes proves, sovint no es raona adequadament la relació entre elles i les conclusions.
Paraules clau
argumentació, resolució de problemes, ensenyament de la Física a la universitat
Article Details
Com citar
Ceberio Garate, Mikel et al. “Anàlisi dels arguments elaborats per estudiants de cursos introductoris de Física universitària davant situacions problemàtiques”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 32, no. 3, pp. 71-88, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287545.
Biografies de l'autor/a
Mikel Ceberio Garate, Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
Departamento de Física Aplicada I. UPV/EHU
Subdirector de Innovación Docente EUITI-Bilbao (UPV-EHU)
José Manuel Almudí García, Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)
Departamento de Física Aplicada I. UPV/EHU
Articles més llegits del mateix autor/a
- José Luis Zubimendi Herranz, María Pilar Ruiz Ojeda, José Manuel Almudí García, Mikel Ceberio Gárate, Evaluación formativa y trabajo autónomo, en el ámbito de las ingenierías , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2013): IX Congrés d'Investigació en Didàctica de les Ciències