La comprensió del signe d'igual en l'entrada a l'àlgebra: el disseny de tasques i la conversa a la classe de matemàtica

Main Article Content

Sebastián Parodi Escobal
Cristina Ochoviet Filgueiras
Javier Lezama Andalón
Presentem un estudi que indaga sobre els significats que li atribueixen al signe d'igual, en un context algebraic, un grup d'estudiants d'ensenyament secundari (13-14 anys) en un liceu d'Uruguai. Focalitzem en dues sessions de treball que desenvolupem amb tot el grup. Els resultats posen de manifest que les tasques enfocades a similituds i diferències, entre elles les de classificar i les que requereixen comparar i contrastar, intervingudes per una pràctica d'indagació, van generar genuïnes discussions que van despertar l'interès dels estudiants, la qual cosa al seu torn va permetre abordar aspectes conceptuals relacionats amb el signe d'igual que van contribuir a la seva comprensió.
Paraules clau
signe d'igual, disseny de tasques, conversa, pensament relacional, ensenyament secundari

Article Details

Com citar
Parodi Escobal, Sebastián et al. “La comprensió del signe d’igual en l’entrada a l’àlgebra: el disseny de tasques i la conversa a la classe de matemàtica”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 3, pp. 51-67, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/329207.

Articles més llegits del mateix autor/a