Quines ciències s'ensenyen i com es fa a les aules d'educació infantil? La visió dels mestres en formació inicial

Main Article Content

José Cantó Doménech
Antonio de Pro Bueno
Jordi Solbes
Els coneixements científics estan presents en els currículums de tots els nivells educatius. No obstant això, són poques les recerques orientades a saber què continguts s'ensenyen, com ho fan, què aprèn l'alumnat… en l'etapa d'educació infantil. En aquest treball estudiem la percepció que tenen els futurs mestres sobre l'ensenyament de les ciències que es realitza a les aules de segon cicle d'aquesta etapa. A partir de les seves vivències en les pràctiques d'ensenyament, uns estudiants del Grau d'Educació Infantil han respost a un qüestionari elaborat per conèixer millor la realitat educativa que estem estudiant. Els resultats posen de manifest l'escàs tractament d'alguns continguts i l'absència d'activitats claus per aprendre ciències en aquestes edats. Finalment, es realitzen algunes consideracions en relació amb la formació del professorat, inicial i en exercici.
Paraules clau
educació infantil, ensenyament de les ciències, formació inicial de mestres, percepcions de l'aula, pràctiques d'ensenyament

Article Details

Com citar
Cantó Doménech, José et al. “Quines ciències s’ensenyen i com es fa a les aules d’educació infantil? La visió dels mestres en formació inicial”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 3, pp. 25-50, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/314144.
Biografies de l'autor/a

José Cantó Doménech, Universitat de València

Ayudande Doctor. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales

Antonio de Pro Bueno, Universidad de Murcia

Catedrático de Universidad. Departamento Didáctica de las Ciencias Experimentales

Jordi Solbes, Universitat de València

Titular de Universidad. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 3 4 5 > >>