Espais de treball geomètric sintètic i analític de professors i la seva pràctica a l'aula

Main Article Content

Carolina Andrea Henríquez Rivas
Elizabeth Montoya Delgadillo
En aquest treball vam mostrar els resultats d'un estudi realitzat sobre el treball matemàtic de dos professors novells en la seva pràctica a l'aula, quan les temàtiques involucren els enfocaments de geometria euclidiana sintètics i analítics. Presentem l'Espai de Treball Matemàtic (ETM) idoni de cada docent, específicament les circulacions entre les components dels plànols epistemològic i cognitiu i, el paradigma geomètric privilegiat. Els resultats proporcionen dades empíriques respecte a la pràctica docent en usar diferents mètodes geomètrics i sobre la possibilitat de complementar-los, a més, el tema es presenta com una nova dimensió d'estudi pel ETM
Paraules clau
treball matemàtic, paradigma geomètric, professor

Article Details

Com citar
Henríquez Rivas, Carolina Andrea; and Montoya Delgadillo, Elizabeth. “Espais de treball geomètric sintètic i analític de professors i la seva pràctica a l’aula”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 33, no. 2, pp. 51-70, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/293265.
Biografies de l'autor/a

Carolina Andrea Henríquez Rivas, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso

Soy Doctora en Didáctica de la Matemática de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso.

 

Elizabeth Montoya Delgadillo, Pontificia Universidad Católica de Valparaíso

Profesora del Instituto de Matemáticas (IMA) de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso. Actualmente, ocupo el cargo de Jefa de vinculación con el medio del IMA.