Avaluació socioformativa en processos de formació en línia mitjançant projectes formatius
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Jose S. Hernández Mosqueda
Centro Universitario CIFE
Sergio Tobón Tobón
Centro Universitario CIFE
María F. Ortega Carbajal
Centro Universitario CIFE
Andrés M. Ramírez Cuevas
Centro Universitario CIFE
L’objectiu del present estudi és determinar la relació entre un conjunt de variables de l’avaluació socioformativa i els projectes formatius en un postgrau en línia. La metodologia que es va implementar correspon a un estudi descriptiu correlacional amb una mostra de 79 participants d’un mestratge en línia on es va correlacionar l’avaluació socioformativa mitjançant problemes del context, l’ocupació de rúbriques, l’autoavaluació i la coavaluació en el fòrum acadèmic, amb l’impacte dels projectes formatius que fan èmfasi en la importància de la col·laboració i els processos de millorament de les evidències considerant els criteris i les metes d’acompliment establerts. Els principals resultats van mostrar que l’autoavaluació, la coavaluació, els intents per resoldre el problema del context, el nombre de vegades que es va millorar l’evidència i els integrants que van conformar els equips per a la realització d’aquestes van presentar una correlació significativa amb l’acompliment reflectit en la mitjana acadèmica. Per tant, el procés de retroalimentació contínua mitjançant l’autoavaluació i la coavaluació per a la millora de les evidències realitzades durant el semestre, així com la col·laboració i el suport per a la resolució de problemes del context emprant els projectes formatius s’associen amb un acompliment acadèmic millor. Se suggereixen nous estudis per determinar relacions de causalitat.
Paraules clau
avaluació socioformativa, projectes formatius, rúbriques, socioformació, rendiment acadèmic, educació en línia
Article Details
Com citar
Hernández Mosqueda, Jose S. et al. “Avaluació socioformativa en processos de formació en línia mitjançant projectes formatius”. Educar, vol.VOL 54, no. 1, pp. 147-63, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/331863.
Biografies de l'autor/a
Jose S. Hernández Mosqueda, Centro Universitario CIFE
Docente e investigador en el Centro Universitario CIFE, Cuernavaca, México. Sus líneas de investigación son: 1) mediación socioformativa; 2) evaluación socioformativa; 3) formación y calidad de vida en la sociedad del conocimiento.