Videojocs enfront de fitxes impreses en la intervenció didàctica amb alumnat amb necessitats educatives especials
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Enrique Sánchez-Rivas
Universidad de Málaga
Julio Ruiz-Palmero
Universidad de Málaga
José Sánchez-Rodríguez
Universidad de Málaga
Aquest article presenta una investigació l’objectiu de la qual va ser conèixer la percepció del professorat de l’etapa d’Educació Primària que imparteix docència directa a alumnat amb necessitats educatives especials sobre la implementació didàctica, mitjançant tauletes, de diferents videojocs com a recurs per treballar la capacitat de raonament. Per a això es va dissenyar un qüestionari que es va aplicar a dues mostres compostes per un total de 823 docents de 131 col·legis. Els participants es van classificar en funció de si feien servir, com a recurs didàctic principal, els videojocs executats en dispositius portables o fitxes impreses de raonament. Per analitzar les dades obtingudes es va recórrer a l’estudi dels estadístics descriptius prestant una atenció especial a les mesures de tendència central. La comparació entre els dos grups es va fer a través de les puntuacions mitjanes, sotmeses a la prova t de Student. Els resultats obtinguts van reflectir que el professorat va percebre avantatges atribuïts a l’ús de videojocs en educació especial. Les conclusions indiquen que els docents que han implementat els videojocs aprecien millores respecte al treball a l’aula del raonament amb alumnat amb necessitats educatives especials en aspectes com ara l’aprofitament del temps, la motivació, el rendiment o l’extensió del procés educatiu fora de l’aula.
Paraules clau
videojocs, ludificació, educació inclusiva
Article Details
Com citar
Sánchez-Rivas, Enrique et al. “Videojocs enfront de fitxes impreses en la intervenció didàctica amb alumnat amb necessitats educatives especials”. Educar, vol.VOL 53, no. 1, pp. 29-48, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/317269.