Horitzons educatius dels videojocs. Propostes i reflexions de futurs mestres i educadors socials

Main Article Content

Ramon Ignacio Correa García
Ana Duarte Hueros
Mª Dolores Guzmán Franco

Els videojocs són el resultat de la interacció de diferents llenguatges: el visual, el del so, el literari, el gestual... Creen un univers canviant i mal·leable en mans del seu creador o usuaris. Amb una potent capacitat multimèdia i transmèdia, poden ser una eina atractiva amb grans possibilitats educatives.

Partint de la premissa que l’educació i la formació no poden donar l’esquena a la cultura i tecnologia de la seva època, vam realitzar un estudi basat en enquestes sobre l’ús que fan dels videojocs els futurs mestres, mestres i educadors socials en formació, la seva capacitat per integrar-los en el context educatiu i la formació autopercebuda per fer-ne un ús crític i reflexiu. Dels resultats obtinguts es desprèn que els participants majoritàriament mostren una actitud molt favorable a la incorporació dels videojocs a l’àmbit educatiu, si bé manifesten presentar deficiències quant a la seva formació en competències mediàtiques per dur a terme una correcta integració curricular dels videojocs.

Paraules clau
videojocs, aprendre jugant, alfabetització mediàtica, formació inicial

Article Details

Com citar
Correa García, Ramon Ignacio et al. “Horitzons educatius dels videojocs. Propostes i reflexions de futurs mestres i educadors socials”. Educar, vol.VOL 53, no. 1, pp. 67-88, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/317271.
Biografies de l'autor/a

Ramon Ignacio Correa García, Universidad de Huelva

Profesor Titular de Universidad

Departamento de Educación

Ana Duarte Hueros, Universidad de Huelva

Directora del Centro de Recursos Multimedia

Facultad de Cc. de la Educación

Mª Dolores Guzmán Franco, Universidad de Huelva

Profesora Titular de Universidad

Dpto. de Educacion