Horitzons educatius dels videojocs. Propostes i reflexions de futurs mestres i educadors socials
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Els videojocs són el resultat de la interacció de diferents llenguatges: el visual, el del so, el literari, el gestual... Creen un univers canviant i mal·leable en mans del seu creador o usuaris. Amb una potent capacitat multimèdia i transmèdia, poden ser una eina atractiva amb grans possibilitats educatives.
Partint de la premissa que l’educació i la formació no poden donar l’esquena a la cultura i tecnologia de la seva època, vam realitzar un estudi basat en enquestes sobre l’ús que fan dels videojocs els futurs mestres, mestres i educadors socials en formació, la seva capacitat per integrar-los en el context educatiu i la formació autopercebuda per fer-ne un ús crític i reflexiu. Dels resultats obtinguts es desprèn que els participants majoritàriament mostren una actitud molt favorable a la incorporació dels videojocs a l’àmbit educatiu, si bé manifesten presentar deficiències quant a la seva formació en competències mediàtiques per dur a terme una correcta integració curricular dels videojocs.
Article Details
Ramon Ignacio Correa García, Universidad de Huelva
Profesor Titular de Universidad
Departamento de Educación
Ana Duarte Hueros, Universidad de Huelva
Directora del Centro de Recursos Multimedia
Facultad de Cc. de la Educación
Mª Dolores Guzmán Franco, Universidad de Huelva
Profesora Titular de Universidad
Dpto. de Educacion