Francesc Ferrer i Guàrdia, postmodern avançat i precursor de l’educació física crítica: Anàlisi i reflexió per facilitar un gir didàctic
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Xavier Torrebadella Flix
Universitat Autònoma de Barcelona
L’ocultació de l’Escola Moderna de Francesc Ferrer i Guàrdia continua essent, avui dia, una constatació dels civilitzats fets punibles en la institucionalització simbòlica dels poders pedagògics. En la crisi actual del sistema educatiu internacional i quan la institució escolar perd legitimitat com a transmissora del saber, les mirades retrospectives poden orientar-nos cap a horitzons u-tòpics en què puguem anhelar (re)contextualitzacions crítiques noves. El model d’educació física adoptat a les escoles racionalistes catalanes de principis del segle XX respon a la identificació d’un model educatiu crític, social —no pas institucional—, universal i antibel·ligerant, que avui serveix de mirall per revisar i reflexionar al voltant de les possibilitats d’una educació física crítica.
Paraules clau
Francesc Ferrer i Guàrdia, Escola Moderna, educació física crítica, escoles racionalistes, anarquisme, pedagogia llibertària
Article Details
Com citar
Torrebadella Flix, Xavier. “Francesc Ferrer i Guàrdia, postmodern avançat i precursor de l’educació física crítica: Anàlisi i reflexió per facilitar un gir didàctic”. Educar, vol.VOL 52, no. 1, pp. 169-91, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/302863.
Biografia de l'autor/a
Xavier Torrebadella Flix, Universitat Autònoma de Barcelona
Universitat Autònoma de Barcelona
Facultat de Ciències de l'Educació
Departament de Dodàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal.