Escolars sense excursions: una conseqüència de la crisi econòmica?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Soledad García Gómez
Universidad de Sevilla
Marta Cabanillas López
Universidad de Sevilla
Aquest article mostra una de les múltiples conseqüències per a l’alumnat d’educació primària de les retallades pressupostàries que s’han dut a terme en el sistema educatiu. El principal objectiu de l’estudi va ser conèixer com està afectant la crisi econòmica a la vida d’un col·legi públic d’àmbit rural. A través d’entrevistes semiestructurades, fetes als diversos col·lectius de la comunitat educativa —professorat, alumnat i famílies—, vam poder constatar com la situació econòmica de molts pares (ara aturats) i la del col·legi (que han vist reduït el pressupost) han portat a disminuir notablement el nombre d’activitats educatives que es fan fora del centre. Es tracta d’excursions per visitar indrets naturals, per conèixer altres localitats, per participar en esdeveniments esportius, per assistir a activitats que organitzen altres institucions, etc. Aquest fet ens sembla que mostra amb claredat com els nens i les nenes són víctimes de decisions polítiques que no els tenen en compte, com es coarten les seves possibilitats de desenvolupament i creixement emparant-se en la falta de diners quan, probablement, aquest tipus de mesures responguin a altres objectius. En definitiva, creiem que s’estan retallant els seus drets a rebre una educació de qualitat, escudant-se en la crisi econòmica.
Paraules clau
educació primària, escola pública, despesa educativa, activitats extraescolars, estudi qualitatiu
Article Details
Com citar
García Gómez, Soledad; and Cabanillas López, Marta. “Escolars sense excursions: una conseqüència de la crisi econòmica?”. Educar, vol.VOL 52, no. 1, pp. 33-50, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/302856.
Biografia de l'autor/a