El repte dels professors de secundària davant les xarxes socials

Main Article Content

Isabel Dans Álvarez de Sotomayor
Eduardo José Fuentes Abeledo
Mercedes González Sanmamed
Pablo César Muñoz Carril
En el context educatiu, la integració de la tecnologia genera posicions ambivalents: es percep com una oportunitat per innovar, però també com un element disruptiu que suscita preocupació. Aquesta doble visió es posa de manifest quan el professorat s’enfronta al repte de les xarxes socials i en valora la utilitat a les aules. El propòsit d’aquesta recerca ha estat analitzar les percepcions del professorat sobre l’ús de les xarxes socials per part de l’alumnat de secundària i identificar els requisits materials i formatius dels docents perquè puguin incorporar-les a la seva tasca educativa. S’ha realitzat un estudi qualitatiu i la tècnica utilitzada ha estat l’entrevista grupal. Els resultats mostren que els docents consideren que l’ús de les xarxes socials en l’ensenyament pot resultar motivador, però alerten dels riscos que pot implicar entre els joves. Les conclusions es plantegen a tres nivells: el professorat està disposat a integrar aquests recursos en l’àmbit educatiu, però per a això es requereix un canvi a nivell professional, sobretot quant a una millor formació en competències digitals, i també reclama un augment dels recursos disponibles als centres docents.

Article Details

Com citar
Dans Álvarez de Sotomayor, Isabel et al. “El repte dels professors de secundària davant les xarxes socials”. Educar, vol.VOL 57, no. 1, pp. 207-22, doi:10.5565/rev/educar.1151.
Biografies de l'autor/a

Isabel Dans Álvarez de Sotomayor, Universidade de Santiago de Compostela

Profesor Ayudante Doctor. Dpto. de Pedagogía y Didáctica. Área de Didáctica y Organización Escolar.

Eduardo José Fuentes Abeledo, Universidade de Santiago de Compostela

Profesor Titular de Universidad. Dpto. de Pedagogía y Didáctica. Área de Didáctica y Organización Escolar.

Mercedes González Sanmamed, Universidade da Coruña

Catedrática de Universidad. Dpto. de Pedagogía y Didáctica. Área de Didáctica y Organización Escolar.

Pablo César Muñoz Carril, Universidade de Santiago de Compostela

Dpto. de Pedagogía y Didáctica

Facultad de Formación del Profesorado

Universidad de Santiago de Compostela