Els entorns activocol·laboratius de l’aprenentatge com a bones pràctiques en el desenvolupament de competències transversals dins la formació professional de la Comunitat Autònoma Basca
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ana Eizagirre Sagardia
Euskal Herriko Unibertsitatea / Universidad del País Vasco
Jon Altuna Urdin
Euskal Herriko Unibertsitatea / Universidad del País Vasco
Idoia Fernández Fernández
Euskal Herriko Unibertsitatea / Universidad del País Vasco
Aquest article analitza la manera com les orientacions prescriptives generals sobre competències transversals s’estan portant realment a la practica als centres de formació professional de la Comunitat Autònoma Basca. S’hi realitza un estudi de cas en el qual es transita des d’una detecció prèvia de caràcter quantitatiu fins a una anàlisi qualitativa de les pràctiques en les quals les esmentades competències han estat desenvolupades amb èxit segons les percepcions del professorat, de l’alumnat i dels equips directius implicats. Com a resultat, s’han identificat tres nivells de sistematització i desenvolupament institucional de les competències transversals: l’individual, el de cicle i el de centre. La comparació entre aquestes tipologies resultants posen de relleu que les pràctiques innovadores a nivell de cicle, i mes en concret en els cicles d’alt rendiment (ETHASI), concentren unes característiques que representen un salt qualitatiu en la concepció, el desenvolupament metodològic i l’avaluació de les esmentades competències, i que, per tant, poden servir de guia per anar superant els obstacles que, a nivell pràctic, troba el desenvolupament real de les competències transversals en l’àmbit de la formació professional.
Paraules clau
aprenentatge col·laboratiu, desenvolupament de competències, ensenyament secundari, innovació educativa, ensenyament superior
Article Details
Com citar
Eizagirre Sagardia, Ana et al. “Els entorns activocol·laboratius de l’aprenentatge com a bones pràctiques en el desenvolupament de competències transversals dins la formació professional de la Comunitat Autònoma Basca”. Educar, vol.VOL 54, no. 2, pp. 331-49, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/338175.
Biografia de l'autor/a