La veu de la Tsura: Un relat biograficonarratiu sobre mediació intercultural i el sentit resilient que adquireix en l’àmbit educatiu
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Maria Jesús Márquez García
Universidad de Valladolid
Maria Esther Prados Megías
Universidad de Almería
Daniela Padua Arcos
Grupo de Investigación PROCIE
A través de l’anàlisi del relat de la Tsura, l’article presenta les claus per comprendre, des d’una perspectiva biograficonarrativa, algunes qüestions metodològiques que tenen a veure amb la relació horitzontal entre investigadores i investigada. La construcció del relat és una aposta pel respecte a la veu de la Tsura, la qual cosa dona sentit al paper que la subjectivitat exerceix com a coneixement contextualitzat. A partir d’això podem comprendre i reflexionar sobre qüestions vinculades a la Tsura, dona gitana i mediadora intercultural en contextos educatius. Com a objectius fonamentals d’aquest treball, ens proposem establir claus per configurar un debat sobre emancipació, multiculturalitat i gènere en la institució educativa des de la perspectiva de la mediació. Al mateix temps, el relat de la Tsura posa de manifest que la formació com a mediadora li fa repensar la seva cultura i la seva persona, de manera que aborda qüestions que tenen a veure amb el seu procés d’identitat i amb les estratègies resilients en la tasca professional que realitza.
Paraules clau
investigació narrativa, gènere, identitat, educació inclusiva
Article Details
Com citar
Márquez García, Maria Jesús et al. “La veu de la Tsura: Un relat biograficonarratiu sobre mediació intercultural i el sentit resilient que adquireix en l’àmbit educatiu”. Educar, vol.VOL 54, no. 1, pp. 49-66, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/331858.
Biografies de l'autor/a
Maria Jesús Márquez García, Universidad de Valladolid
Profesora Ayudante Doctora. Departamento de Pedagogía Universidad de Valladolid. Facultad de Educación SoriaMaria Esther Prados Megías, Universidad de Almería
Profesora Titular de Universidad. Departamento de Educación. Universidad de AlmeríaDaniela Padua Arcos, Grupo de Investigación PROCIE
Profesora Titular de Universidad Jubilda. Investigadora de grupo de Investigación Procie Universidad de MálagaArticles més llegits del mateix autor/a
- M.ª Esther Prados Megías, M.ª Jesús Márquez García, Daniela Padua Arcos, Presentació , Educar: Vol. 54 Núm. 1 (2018): Veus silenciades. Narratives per a la transformació educativa