Estudi de cas de la influència de l’aprenentatge mòbil en el desenvolupament de la comunicació i el llenguatge en un nen amb TEA

Main Article Content

María Dolores Jiménez Lozano
José Luis Serrano Sánchez
María Paz Prendes Espinosa
En aquest estudi de cas, s’hi analitza, des d’una perspectiva educativa, la influència de l’ús d’una tauleta tàctil i les aplicacions mòbils en el desenvolupament del llenguatge i la comunicació d’un nen que presenta trastorn de l’espectre autista. Com a primera fase d’aquest estudi observacional, es va dissenyar i crear un catàleg d’aplicacions per fomentar el desenvolupament de la comunicació i el llenguatge d’un alumne d’aula oberta del CEIP San José de Calasanz, de Iecla (Múrcia). Posteriorment, es van dissenyar, implementar i avaluar setze activitats enriquides amb l’ús d’aplicacions i una tauleta. En aquesta experiència innovadora, s’ha pogut comprovar que l’alumne participant ha progressat en els prerequisits previs del llenguatge, la intenció comunicativa i la seva conducta. No obstant això, no s’ha vist millorada la imitació de gestos i accions ni l’ús de protodeclaratius.
Paraules clau
Aprenentatge mòbil, Trastorn de l’espectre autista, Educació especial

Article Details

Com citar
Jiménez Lozano, María Dolores et al. “Estudi de cas de la influència de l’aprenentatge mòbil en el desenvolupament de la comunicació i el llenguatge en un nen amb TEA”. Educar, vol.VOL 53, no. 2, pp. 419-43, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/327340.