Percepcions dels futurs docents respecte al potencial de la ludificació i la inclusió dels videojocs en els processos d’ensenyament i aprenentatge

Main Article Content

Inmaculada Aznar-Díaz
Francisco Raso-Sánchez
M. Angustias Hinojo-Lucena
José Javier Romero-Díaz de la Guardia
El treball pretén analitzar les percepcions dels estudiants dels graus d’Educació Infantil, Primària i Pedagogia de diferents universitats espanyoles i llatinoamericanes pel que fa al potencial i ús de la ludificació i els videojocs a l’aula per a la millora dels rendiments, i valorar la inclusió del videojoc en els entorns personals d’aprenentatge de l’alumnat analitzant les possibilitats pedagògiques d’aquest, el potencial per a la creació de comunitats d’aprenentatge i les opcions per a processos de transformació social. En aquest sentit, es persegueix conèixer el potencial educatiu de la ludificació i l’adequació de l’ús de videojocs a les etapes d’Educació Infantil i Primària a partir de les percepcions dels futurs docents. Per fer-ho, es va dur a terme un estudi descriptiu mitjançant la tècnica de l’enquesta transversal amb una mostra de 197 participants. Els resultats i les conclusions han estat molt positius pel que fa a aquestes eines; així, els futures docents estan totalment convençuts que la ludificació serà una eina més que estimulant per a l’alumnat, considerant que els alumnes treballarien a l’aula amb més entusiasme; a més, l’ús de videojocs suposarà una influència en els estudiants que fomentarà l’adquisició de les competències clau establertes per la legislació educativa.
Paraules clau
TIC, joc educatiu, enquesta, motivació, aprenentatge

Article Details

Com citar
Aznar-Díaz, Inmaculada et al. “Percepcions dels futurs docents respecte al potencial de la ludificació i la inclusió dels videojocs en els processos d’ensenyament i aprenentatge”. Educar, vol.VOL 53, no. 1, pp. 11-28, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/317268.
Biografies de l'autor/a

Inmaculada Aznar-Díaz, Universidad de Granada

Profesora Titular de Universidad

Departamento de Didáctica y Organización Escolar
Facultad de Ciencias de la Educación
Universidad de Granada

Francisco Raso-Sánchez, Universidad de Granada

Profesor Ayudante Doctor

Departamento de Didáctica y Organización Escolar
Facultad de Ciencias de la Educación
Universidad de Granada

M. Angustias Hinojo-Lucena, Universidad de Granada

Becaria FPU

Departamento de Didáctica y Organización Escolar
Facultad de Ciencias de la Educación
Universidad de Granada

José Javier Romero-Díaz de la Guardia, Universidad Internacional de la Rioja

Profesor Ayudante

Universidad Internacional de la Rioja, UNIR