Percepcions dels futurs docents respecte al potencial de la ludificació i la inclusió dels videojocs en els processos d’ensenyament i aprenentatge
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Inmaculada Aznar-Díaz
Universidad de Granada
Francisco Raso-Sánchez
Universidad de Granada
M. Angustias Hinojo-Lucena
Universidad de Granada
José Javier Romero-Díaz de la Guardia
Universidad Internacional de la Rioja
El treball pretén analitzar les percepcions dels estudiants dels graus d’Educació Infantil, Primària i Pedagogia de diferents universitats espanyoles i llatinoamericanes pel que fa al potencial i ús de la ludificació i els videojocs a l’aula per a la millora dels rendiments, i valorar la inclusió del videojoc en els entorns personals d’aprenentatge de l’alumnat analitzant les possibilitats pedagògiques d’aquest, el potencial per a la creació de comunitats d’aprenentatge i les opcions per a processos de transformació social. En aquest sentit, es persegueix conèixer el potencial educatiu de la ludificació i l’adequació de l’ús de videojocs a les etapes d’Educació Infantil i Primària a partir de les percepcions dels futurs docents. Per fer-ho, es va dur a terme un estudi descriptiu mitjançant la tècnica de l’enquesta transversal amb una mostra de 197 participants. Els resultats i les conclusions han estat molt positius pel que fa a aquestes eines; així, els futures docents estan totalment convençuts que la ludificació serà una eina més que estimulant per a l’alumnat, considerant que els alumnes treballarien a l’aula amb més entusiasme; a més, l’ús de videojocs suposarà una influència en els estudiants que fomentarà l’adquisició de les competències clau establertes per la legislació educativa.
Paraules clau
TIC, joc educatiu, enquesta, motivació, aprenentatge
Article Details
Com citar
Aznar-Díaz, Inmaculada et al. “Percepcions dels futurs docents respecte al potencial de la ludificació i la inclusió dels videojocs en els processos d’ensenyament i aprenentatge”. Educar, vol.VOL 53, no. 1, pp. 11-28, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/317268.
Biografies de l'autor/a
Inmaculada Aznar-Díaz, Universidad de Granada
Profesora Titular de Universidad
Departamento de Didáctica y Organización Escolar
Facultad de Ciencias de la Educación
Universidad de Granada
Francisco Raso-Sánchez, Universidad de Granada
Profesor Ayudante Doctor
Departamento de Didáctica y Organización Escolar
Facultad de Ciencias de la Educación
Universidad de Granada
M. Angustias Hinojo-Lucena, Universidad de Granada
Becaria FPU
Departamento de Didáctica y Organización Escolar
Facultad de Ciencias de la Educación
Universidad de Granada
José Javier Romero-Díaz de la Guardia, Universidad Internacional de la Rioja
Profesor Ayudante
Universidad Internacional de la Rioja, UNIR