Danys no intencionats a l’escola: Estudi de la incidència que tenen en escolars de Catalunya
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’objectiu principal de la investigació present és estudiar els danys no intencionats de l’alumnat a l’escola —habitualment denominats accidents—, que suposen un risc per a la seva salut i seguretat.
La investigació presenta l’anàlisi de 4.685 danys no intencionats produïts en una població acumulada de 69.190 alumnes, enregistrats mitjançant un instrument informatitzat, dissenyat i validat amb aquesta intenció, i implementat en 30 centres escolars de Catalunya al llarg dels darrers quatre cursos (2008-2009, 2009-2010, 2010-2011 i 2011-2012).
Els resultats obtinguts han fet possible identificar les característiques principals dels danys no intencionats a l’escola, la tipologia que presenten i els contextos escolars de risc, aspectes que aporten informació d’interès per prevenir aquest fenomen.
Article Details
Eduard Longás Mayayo, Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull)
Investigador del grupo de investigación consolidado PSITIC de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull). Especialidad y líneas de investigación actuales: prevención de riesgos en la escuela, procesos socioeducativos y desarrollo comunitario, redes educativas locales.Jordi Longás Mayayo, Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull)
Coordinador del SAIP y profesor de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna. Investigador del grupo de investigación consolidado PSITIC de la Universitat Ramon Llull. Especialidad y líneas de investigación actuales: salud y bienestar en la escuela, inclusión educativa y redes educativas locales.Jordi Riera i Romaní
Catedrático de Pedagogía Social y Vicerrector Académico, de Innovación Docente y Calidad de la Universidad Ramon Llull. Investigador principal del grupo de investigación consolidado PSITIC Universitat Ramon Llull. Especialidad y líneas de investigación actuales: Liderazgo educativo, TIC en la ecuación, procesos socioeducativos y desarrollo comunitario.Articles més llegits del mateix autor/a
- Jordi Riera i Romaní, Miquel Àngel Prats i Fernández, Un enfoque socioconstructivista y sistémico de los modelos de apoyo y actualización docente para la innovación educativa de base TIC. Proyecto EDUTICOM , Educar: 2008: Núm.: 41 El desenvolupament del e-learning. El desarrollo del e-learning