L’escola pública i la promoció de la millora social: Reflexions a partir de Llatinoamèrica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Sebastián Donoso-Díaz
Universidad de Talca
El text analitza la institució escolar en el marc de la temàtica assenyalada, tot revisant, a grans trets, l’aportació que realitza a la millora de la societat. Ho fa des d’una visió centrada en els problemes més rellevants que ens afligeixen. S’entén que la institució educativa i els sistemes pedagògics han de tenir una funcionalitat molt estreta amb el present i el futur de les societats, i, quant a això, se’n pot valorar l’impacte i la transcendència, essencialment des d’aquesta perspectiva. Aquestes matèries es revisen des de l’heterogeneïtat que representa Llatinoamèrica, com un continent de grans desigualtats socials i, per tant, de grans urgències, moltes de les quals porten a pensar en l’eficàcia de l’escola, però sense lligar-la —en l’essencial— amb la resolució dels problemes que afecten la societat. Aquest és el desafiament de magnitud per avui: aixecar la vista i comprendre cap a on anem i què podria fer l’escola en aquest escenari per donar suport a la construcció d’una societat amb veritables solucions.
Paraules clau
institucionalitat educativa, desafiaments socials presents i futurs, canvi social
Article Details
Com citar
Donoso-Díaz, Sebastián. “L’escola pública i la promoció de la millora social: Reflexions a partir de Llatinoamèrica”. Educar, pp. 139-55, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287051.