L'immigrant a l'escola. La metodologia del treball cooperatiu com a via d'integració social i acadèmica dels alumnes d'origen immigrant
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Joan Rué
Es presenta una contextualització d'allò que pot significar la categoria «immigrant» i de l'espai potencialment privilegiat d'integració que pot ser l'escola, amb la finalitat d'emmarcar les possibilitats i els límits de la metodologia que es presenta. La tesi que es defensa és que el treball cooperatiu (TC) és una via d'integració de «tercera generació». L'article descriu les condicions bàsiques per al desenvolupament del TC, a partir de la seva definició. Segons l'autor, el caràcter integrador del TC es fonamenta en la necessitat de realitzar una activitat des de la coordinació, entre els participants, dels seus punts de vista respectius. El TC com a metodologia s'ha d'inscriure en un marc d'actuació integradora global per part de l'equip de centre i del professorat a la classe.
Article Details
Com citar
Rué, Joan. “L’immigrant a l’escola. La metodologia del treball cooperatiu com a via d’integració social i acadèmica dels alumnes d’origen immigrant”. Educar, no. 22, pp. 285-94, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20695.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Joan Rué, La mejora de la calidad de la formación obligatoria : el absentismo como síntoma , Educar: 2008: Núm.: 42 L’equitat en educació. La equidad en educación
- Joan Rué, La autoevaluación de los equipos docentes, una estrategia de mejora cualitativa de la escuela , Educar: 1999: Núm.: 24 A propòsit de "La qualitat en educació"
- María Jesús , 1943- Comellas, Joan Rué, El tractament integrador de la diversitat , Educar: 1998: Núm.: 22-23 Comprendre la diversitat en educació
- Joan Rué, Presentació / Presentación , Educar: 2005: Núm.: 36 Les representacions a l'ensenyament. Las representaciones en la enseñanza
- Joan Rué, Investigación en la acción en educación ante la idea de "cambio", La , Educar: 2004: Núm.: 34 John Elliott : el seu pensament i la seva influència. John Elliott : su pensamiento y su influencia
- Joan Rué, ¿Pueden las escuelas ampliar las libertades de las personas? , Educar: 2000: Núm.: 27 Los retos de las nuevas organizaciones educativas
- Joan Rué, La universitat espanyola, els seus desafiaments i la capacitat d'agència , Educar: 2014: Especial 30 aniversari: Avenços i reptes a l'educació