¿A dónde van las pedagogías diferenciadas? Hacia la individualización del currículo y de los itinerarios formativos
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Philippe Perrenoud
L'autor s'emmarca dins del corrent actual de lluita contra el fracàs escolar, tot proposant noves estratègies educatives centrades en l'ensenyança individualitzada o la pedagogia diferenciada, que concep com aquell tipus d'ensenyament que permet a cada alumne trobar-se, al més sovint possible, en una situació d'aprenentatge fecund per a si mateix. En aquest sentit, revela l'existència d'un canvi d'orientació dins de la ciència de l'educació, la qual ha adoptat un nou paradigma: la individualització dels itineraris formatius. Per l'autor, aquest representa la manera de superar els obstacles existents en la lluita contra el fracàs, tant a nivell polític com social i escolar, sempre que vagi acompanyat d'una radical reorganització de l'escolaritat.
Article Details
Com citar
Perrenoud, Philippe. “¿A dónde van las pedagogías diferenciadas? Hacia la individualización del currículo y de los itinerarios formativos”. Educar, no. 22, pp. 11-34, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20680.