La individualidad como fundamento de la igualdad de oportunidades: bases para una propuesta curricular
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Adalberto Ferrández Arenaz
The education attention to diversity is caracteized for heterogeneity and diferenciality prin-ciple that propose the acceptability of this principle and it has educative decisions, in the social framework, are caracterized for flexibility and polivalence of curriculum planification, for nonhomogeneity dominance, for acceptation of your diversity and for admision of otherness as base of diversity and equality. It's necessary to avoid the teoric principles in educative practice: to confuse the planification with teaching process, the homogeneization tendence without think in the individuality genuine of each one. The individulized training needs to found the quality in teaching, based in these principles: liberty, action, responsability and selfcontrol.
Article Details
Com citar
Ferrández Arenaz, Adalberto. “La individualidad como fundamento de la igualdad de oportunidades: bases para una propuesta curricular”. Educar, no. 21, pp. 19-37, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20673.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Adalberto Ferrández Arenaz, El contexto de la didáctica diferencial , Educar: 1982: Núm.: 2 Didàctica diferencial
- Adalberto Ferrández Arenaz, Didáctica general y didácticas especiales , Educar: 1990: Núm.: 17 Didàctica de les matemàtiques i de les ciències
- José Tejada Fernández, Adalberto Ferrández Arenaz, Carmen Ruiz Bueno, La planificación de los formadores de formación profesional y ocupacional , Educar: 1996: Núm.: 20 La funció docent a la formació professional i ocupacional
- Adalberto Ferrández Arenaz, El formador en el espacio formativo de las redes , Educar: 1996: Núm.: 20 La funció docent a la formació professional i ocupacional
- Adalberto Ferrández Arenaz, La formación ocupacional como instrumento de la integración escolar , Educar: 1998: Núm.: 22-23 Comprendre la diversitat en educació
- Adalberto Ferrández Arenaz, La comunicación instructiva en la edad preescolar , Educar: 1984: Núm.: 5 Educació/n pre-escolar
- Adalberto Ferrández Arenaz, Francisca Salvà Mut, Jaume Sureda Negre, Informe formación de formadores - España , Educar: 1996: Núm.: 20 La funció docent a la formació professional i ocupacional
- Adalberto Ferrández Arenaz, Predisposición didáctica : montaje de cursos en educación de adultos , Educar: 1982: Núm.: 1 Educación de adultos por metodología no formal
- Adalberto Ferrández Arenaz, Presentación : una aproximación temprana al tema del profesional de la "formación técnica" , Educar: 1996: Núm.: 20 La funció docent a la formació professional i ocupacional
- Adalberto Ferrández Arenaz, Presentación , Educar: 1984: Núm.: 6 Organización/Organització escolar