L’Observatori de la violència a les escoles (OVE). Detecció precoç de factors de vulnerabilitat i prevenció de la violència
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
María Jesús , 1943- Comellas
En aquest article, s’hi presenta l’enfocament de l’Observatori de la violència a les escoles (OVE), la síntesi d’una part de les dades obtingudes durant el curs 2007-2008 i alguns dels continguts de la discussió realitzada amb els equips docents i de les línies d’intervenció encetades en els centres participants. La detecció de factors de vulnerabilitat en les relacions que es donen en el grup constitueix un canvi de mirada del fenomen de la violència escolar, pel fet que l’anàlisi es focalitza en el procés relacional i no pas en accions individuals o de petit grup. La identificació de les causes d’aquesta vulnerabilitat posa en evidència un seguit de representacions, temors i estereotips que condicionen la vida col·lectiva des de les primeres edats. Moltes de les actituds d’infants i adolescents són reflex de la societat en què viuen. D’aquí ve la necessitat d’ampliar l’anàlisi i d’aprofitar les oportunitats que ofereix el treball entre el professorat al si dels equips i el que es realitzi amb la comunitat on hi ha les escoles.
Article Details
Com citar
Comellas, María Jesús , 1943-. “L’Observatori de la violència a les escoles (OVE). Detecció precoç de factors de vulnerabilitat i prevenció de la violència”. Educar, no. 43, pp. 61-79, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/168894.
Articles més llegits del mateix autor/a
- María Jesús , 1943- Comellas, El treball en xarxa : un model de recerca i acció participativa per promoure la cooperació de les famílies , Educar: 2010: Núm.: 45 Educació i família. Educación y familia
- María Jesús , 1943- Comellas, Les valoracions tòpiques que la societat fa del gènere , Educar: 1998: Núm.: 22-23 Comprendre la diversitat en educació
- María Jesús , 1943- Comellas, La formación competencial del profesorado: formación continuada y nuevos retos organizativos , Educar: 2000: Núm.: 27 Los retos de las nuevas organizaciones educativas
- María Jesús , 1943- Comellas, La tutoría en la ESO. Estudio de su valoración en una población de Barcelona (prov.) , Educar: 1999: Núm.: 24 A propòsit de "La qualitat en educació"
- María Jesús , 1943- Comellas, Joan Rué, El tractament integrador de la diversitat , Educar: 1998: Núm.: 22-23 Comprendre la diversitat en educació
- Grup GRODE, María Jesús , 1943- Comellas, Mirta S. Lojo Suárez, Carme Bosch, Felisa Bravo, Roser Coscojuela, Marcelle Missió, María José Pérez, Montse Serrats, Núria Torres, Anàlisi i conclusions dels tallers del IV Congrés Internacional «Educació i Entorn» , Educar: 2009: Núm.: 43 Convivència i violència. Convivencia y violencia
- María Jesús , 1943- Comellas, El treball psicopedagògic a l'escola , Educar: 1985: Núm.: 8 Orientació/n educativa
- María Jesús , 1943- Comellas, Presentació , Educar: 2009: Núm.: 43 Convivència i violència. Convivencia y violencia
- María Jesús , 1943- Comellas, La gestió mental : una estratègia innovadora per abordar els procediments , Educar: 1995: Núm.: 19 Innovació educativa
- María Jesús , 1943- Comellas, El fracàs escolar : breus reflexions , Educar: 1983: Núm.: 4 Educació/n especial