Formación inicial del profesorado y de los psicopedagogos en educación de la convivencia

Main Article Content

Francisco García Bacete
L’escenari social i educatiu, la pèrdua d’«autoritat» i de «recursos» de pares i professors, les sobreexigències sobre els docents i les discontínues iniciatives institucionals fan veure les necessitats formatives de docents i psicopedagogs. Després de verificar que l’aprenentatge escolar és una construcció personal i social, és lícit repensar la convivència en els centres escolars i el tipus de currículum. Al present article, s’hi defensa un currículum de la convivència que inclogui, de forma integrada, la competència social i la competència ciutadana en una matèria específica, que formi part del centre de manera transversal. A continuació, s’hi comenta com no hauria de ser la formació del professorat i s’hi ofereixen alguns criteris generals. La proposta de formació de professors i psicopedagogs a la Universitat Jaume I es caracteritza per ser experiencial, oberta, pràctica, professional, compromesa, coherent, tutoritzada i amb avaluació per carpetes.

Article Details

Com citar
García Bacete, Francisco. “Formación inicial del profesorado y de los psicopedagogos en educación de la convivencia”. Educar, no. 43, pp. 43-60, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/168893.