The School album: images, insights and inequalities = L'àlbum de l'escola: imatges, introspecció i desigualtats
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ian Grosvenor
Les fotografies, tal com Elisabeth Edwards va observar al seu article sobre la fotografia
de Susan Meiselas, són «objectes culturals» fets per «projectar certs significats i
provocar certs afectes». Tradicionalment, els historiadors que han treballat amb imatges
han tingut interès, en general, a extreure'n l'evidència de la materialitat del passat,
i això es pot portar a terme a través de mirar el que s'ha fet present en una imatge.
No obstant això, el significat o els significats que se'n poden extreure sempre estan
emmarcats en el context que les imatges mateixes proporcionen, i el fet d'observar
sempre té una qualitat subjectiva que perfila les idees que es creen, en forma de diàleg,
entre la imatge i els significats que se n'han construït amb posterioritat. A partir
de les imatges d'un àlbum fotogràfic de l'escola Floodgate Street Infant School de
Birmingham (Anglaterra), dels anys vint del segle XX, aquest breu assaig explora la
naturalesa d'aquestes imatges, els seus significats amagats i la importància de contextualitzar-
les. L'exploració visual d'aquestes imatges s'agrupa en quatre diferents categories
de context: l'arxiu com un lloc de la memòria; la mirada experta; les tecnologies
de l'exhibició; i la singularitat de la imatge. Aquest assaig també té en compte la idea
de la «biografia social» d'una imatge i com la digitalització pot transformar imatges
originals i els seus significats.
de Susan Meiselas, són «objectes culturals» fets per «projectar certs significats i
provocar certs afectes». Tradicionalment, els historiadors que han treballat amb imatges
han tingut interès, en general, a extreure'n l'evidència de la materialitat del passat,
i això es pot portar a terme a través de mirar el que s'ha fet present en una imatge.
No obstant això, el significat o els significats que se'n poden extreure sempre estan
emmarcats en el context que les imatges mateixes proporcionen, i el fet d'observar
sempre té una qualitat subjectiva que perfila les idees que es creen, en forma de diàleg,
entre la imatge i els significats que se n'han construït amb posterioritat. A partir
de les imatges d'un àlbum fotogràfic de l'escola Floodgate Street Infant School de
Birmingham (Anglaterra), dels anys vint del segle XX, aquest breu assaig explora la
naturalesa d'aquestes imatges, els seus significats amagats i la importància de contextualitzar-
les. L'exploració visual d'aquestes imatges s'agrupa en quatre diferents categories
de context: l'arxiu com un lloc de la memòria; la mirada experta; les tecnologies
de l'exhibició; i la singularitat de la imatge. Aquest assaig també té en compte la idea
de la «biografia social» d'una imatge i com la digitalització pot transformar imatges
originals i els seus significats.
Article Details
Com citar
Grosvenor, Ian. “The School album: images, insights and inequalities = L’àlbum de l’escola: imatges, introspecció i desigualtats”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 15, pp. 149-64, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/222934.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Martin Lawn, Ian Grosvenor, Finding traces, researching silences, analysing materiality: notes from the United Kingdom , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 38 : juliol-desembre 2021
- Ian Grosvenor, «Since it permits seeing the past directly, it will eliminate at least at certain important points, the need for investigation and study»: documentary film and history of education , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 31 (gener-juny 2018)