Gender parity in students of Geology and Engineering Geology in Spanish Universities
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Albert Soler Gil
Antonio Martínez Graña
José Francisco Baeza Carratalá
Marc Furió Bruno
Alfonso Muñoz Martín
Salvador Morales Ruano
Inés Garbayo Nores
Luis Miguel Cáceres Puro
Carlos López Fernández
Sonia García de Madenabeitia
José Ignacio Valenzuela Ríos
Luis Arlegui Crespo
This paper presents a preliminary study on the temporal evolution of Geosciences students in Spain (including degrees in Geology, Geological Engineering) from a gender perspective. The general objective of this work is to demonstrate the Spanish temporal evolution of Geosciences students from a gender parity standpoint, in order to develop and implement future equality policies.
Article Details
How to Cite
Soler Gil, Albert et al. “Gender parity in students of Geology and Engineering Geology in Spanish Universities”. Enseñanza de las Ciencias de la Tierra, vol.VOL 30, no. 2, pp. 151-64, https://raco.cat/index.php/ECT/article/view/432605.
Rights
(c) 2024
Copyright
8. Los autores ceden los derechos de copyright a AEPECT. La Revista de Enseñanza de las Ciencias de la Tierra renuncia expresamente al copyright sobre los trabajos que publica, siempre que éstos sean utilizados en la práctica docente y se especifique su procedencia. Queda prohibida, no obstante, la reproducción total o parcial de textos e ilustraciones de la revista con fines comerciales sin la autorización escrita de la AEPECT.Most read articles by the same author(s)
- Albert Soler Gil, Antonio Martínez Graña, Jose Francisco Baeza Carratalá, Marc Furió Bruno, Alfonso Muñoz Martín, Salvador Morales Ruano, Inés Garbayo Nores, Luis Miguel Cáceres Puro, Carlos López Fernández, Sonia García de Madenabeitia, José Ignacio Valenzuela Ríos, Luis Arlegui Crespo, Gender parity in Master’s in Geosciences students at Spanish Universities , Enseñanza de las Ciencias de la Tierra: Vol. 30 No. 2 (2022)