L'estudiant d'entorns virtuals. Una primera aproximació
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
La cita amb què s'inicia la introducció ("L'educació manté un calendari agrícola, té una estructura i un funcionament industrial i està emmarcada en una societat cada vegada més digitalitzada") il·lustra la necessitat d'una comprensió profunda de la formació en entorns virtuals. Aquesta comprensió requerix el coneixement del seu element central: l'estudiant.Aquest article invita el lector a aproximar-se a la figura i a l'acompliment de l'estudiant d'entorns virtuals. Una de les característiques del segle xxi és la de portar cada vegada més a una societat de l'aprenentatge, on els ciutadans aprenen, de manera formal o informal, al llarg de la vida. La tecnologia sustenta molts dels trets de comportament i d'actitud d'aquests ciutadans, encara que la tecnologia només és el primer pas; a partir d'ací són necessàries les actituds, les destreses i la motivació adequades per a moure's amb èxit en un entorn virtual.
Article Details
Copyright
For all articles published in Digithum that are subject to a Creative Commons Attribution 4.0 International licence, the copyright is retained by the author(s); the full text of the license can be consulted on http://creativecommons.org/licenses/by/4.0. Thus, copying, distribution, public communication, derivative works and commercial use of content are permitted as of the aforementioned issue provided that the source (Digithum), the author of the text and the institution that publishes them (UOC, UdeA) are cited.
Authors are responsible for obtaining the necessary permission to use copyrighted images.
Assignment of intellectual property rights
The author non exclusively transfers the rights to use (reproduce, distribute, publicly broadcast or transform) and market the work, in full or part, to the journal’s editors in all present and future formats and modalities, in all languages, for the lifetime of the work and worldwide.
I hereby declare that I am the original author of the work. The editors shall thus not be held responsible for any obligation or legal action that may derive from the work submitted in terms of violation of third parties’ rights, whether intellectual property, trade secret or any other right.
Most read articles by the same author(s)
- Federico Borges Sáiz, La frustació de l'estudiant en línia. Causes i accions preventives , Digithum: No. 7 (2005)
- Federico Borges Sáiz, Dossier "L'estudiant d'entorns virtuals". Presentació , Digithum: No. 9 (2007)
- Federico Borges Sáiz, Jaume Farrés Cobeta, Cristina Gallego Giménez, The virtual environment student in Humanities, Language and Literature, and foreign languages at the UOC , Digithum: No. 9 (2007)