Anselm Jappe (2020): Béton, arme de construction massive du capitalisme. Montreuil: l’Échappée
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ressenya de Béton, arme de construction massive du capitalisme, d’Anselm Jappe, publicada el 2020.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Gloria Guirao Soro, 2022
Drets d'autor
Els continguts publicats a Digithum estan subjectes a una llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0, l'autor/a reté el copyright. Així doncs, es permet la còpia, distribució, comunicació pública, obres derivades i usos comercials dels continguts de la revista sempre que se'n citi la font (Digithum), l'autor de l'article i la institució que els publica (UOC, UdeA), tal com consta en la citació recomanada inclosa en cada article.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a Copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix sense exclusiva als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Gloria Guirao Soro, Universitat de Barcelona
Doctorada en Sociología por la Universidad de Barcelona y la Université Paris 8. Tiene experiencia académica en Historia del Arte y ha estudiado las migraciones internacionales de artistas visuales en Europa. Sus temas de investigación están relacionados con la sociología cultural y con la sociología de la globalización y las migraciones, así como con los estudios culturales.
GALINSKY, A. D.; HUGENBERG, K.; GROOM, C.; BODENHAUSEN, G. V. (2003). “THE REAPPROPRIATION OF STIGMATIZING LABELS: IMPLICATIONS FOR SOCIAL IDENTITY”. In: Polzer, J. (ed.). Identity Issues in Groups (Research on Managing Groups and Teams), vol. 5, pp. 221-56. https://doi.org/10.1016/S1534-0856(02)05009-0
GOFFMAN, E. (1963). Stigma: Notes on the Management of Spoiled Identity. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall.
GREED, C. (1994). Women and Planning: Creating Gendered Realities. London/New York: Routledge.
GRUEL, L. (1985). “Conjurer l’exclusion : rhétorique et identité revendiquée dans des habitats socialement disqualifiés”. Revue française de sociologie, vol. 26, no. 3, pp. 431-453. https://doi.org/10.2307/3321743
HARWOOD, E. (2022). Brutalist Britain: Buildings of the 1960s and 1970s. London: Batsford.
MUMFORD, L. (1961). The City in History: Its Origins, Its Transformations, and Its Prospects. New York: Harcourt, Brace and World.
PHAIDON EDITORS (2020). Atlas of Brutalist Architecture. Berlin: Phaidon.
PICON, A. (2020). “Le Corbusier ou la modernité en procès”. In: Rémi Baudouï (éd.). Le Corbusier. 1930-2020. Polémiques, mémoire et histoire, pp. 321-334. Hors Collection. Paris: Tallandier. https://doi.org/10.3917/talla.baudo.2020.01.0321
TEXIER, S. (2019). Architectures brutalistes: Paris et environs: 100 bâtiments remarquables. Paris: Parigramme.
Wagner, K. (2023, May). “Bad Manors. The McMansion as Harbinger of the American Apocalypse”. The Baffler, no. 68. https://thebaffler.com/outbursts/bad-manors-wagner