Ciberengany en una era de tecnologies de la informació

Main Article Content

Karl O. Jones
Juliet Reid
Rebecca Bartlett

Els desenvolupaments en tecnologia han proporcionat nous mitjans als estudiants per a dur a terme pràctiques que a la universitat no es consideren apropiades, de manera que el professorat ha de ser més actiu en la prevenció i detecció de casos d'impropietat acadèmica. Com a professors, hem de ser conscients que el coneixement es construeix a partir de treballs i idees d'altra gent. Així, el repte que tenim és ajudar els estudiants a distingir entre el coneixement i l'engany. Tanmateix, una cosa és clara amb relació tant als treballs de curs com als exàmens. El procés dissuasiu de fer trampes sempre serà molt més efectiu que l'acte de detecció de les trampes. A més, el temps i els esforços del professorat invertits a informar els estudiants sobre les pràctiques acadèmiques correctes són significativament menors que els que calen per a identificar i perseguir els estudiants que fan trampes.

Paraules clau
integritat acadèmica, plagi acadèmic, serveis de detecció de plagi

Article Details

Com citar
Jones, Karl O. et al. «Ciberengany en una era de tecnologies de la informació». Digithum, 2008, núm. 10, https://raco.cat/index.php/Digithum/article/view/394993.